۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۲۷۶۷۳
امام جمعه کوهبنان:

جوانان در ولایتمداری و بصیرت از حضرت علی اکبر الگو بگیرند

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه جوانان باید در زندگی خود حضرت علی اکبر(ع) را الگو قرار دهند، گفت: حضرت علی اکبر(ع) یک جوان به تمام معنا در ابعاد مختلف زندگی بودند و یک جوان عالم، فقیه، با بصیرت و یک عالم سیاسی و دینی بودند، از این رو می طلبد جوانان در زندگی خود از حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند.
تصویر ولادت

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: جوانان در تمامی صحنه های انقلاب از ابتدا تاکنون نقش فعالی را داشتند و در عرصه های مختلف پیشرو بودند.

 

وی با بیان اینکه جوانان به یاری خدا موقعیت خود را در جامعه درک کرده اند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به همه اقشار جامعه بها داده است، به ویژه جوانان متوجه شدند همراه با انقلاب اسلامی موقعیت ها و موفقیت های زیادی را کسب کرده اند.

 

امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه جوانان باید در زندگی خود حضرت علی اکبر(ع) را الگو قرار دهند، خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) یک جوان به تمام معنا در ابعاد مختلف زندگی بودند و یک جوان عالم، فقیه، با بصیرت و یک عالم سیاسی و دینی بودند و حداکثر سنی که برای ایشان نقل کردند 27 سال بوده و ایشان عالم به قرآن بودند، از این رو می طلبد جوانان در زندگی خود از حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند.

 

وی ابراز کرد: وقتی جوانان در زندگی خود حضرت علی اکبر(ع) را الگو قرار دهند می توانند بهترین زندگی را در ابعاد مختلف اقتصادی، علمی و ... داشته باشند.

 

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: حضرت علی‌اکبر (ع) تقریبا 38 سال پس از هجرت نبی مکرم اسلام (ص) به دنیا آمد در حالی که پیامبر (ص) را ندیده بود، اما اهل بصیرت و تحقیق بود و در ابعاد مختلف شباهت‌های فراوانی به جد بزرگوارش داشت.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: امام حسین (ع) بارها وقتی می‌خواست از فرزندش تعریف و تمجید کند، می‌گفت این جوان با عظمت و ارزشمند شخصیتی است که شبیه‌ ترین مردم به جدم رسول‌الله (ص) است، بنابراین این بزرگوار در خلق و خو هم‌ تراز با پیامبر(ص) بود.

 

وی عنوان کرد: جوانان باید قدر خود را بدانند که سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) را به‌ عنوان روز جوان قرار دادند، شخصیتی که وقتی از محلی عبور می‌کرد و یا با مردم به سخن می‌پرداخت، مردم احساس می‌کردند پیامبر (ص) در مقابل آنان ایستاده و با همان علم و دانش با آنان حرف می ‌زند.

 

امام جمعه کوهبنان گفت: دشمن، جوانان ایران اسلامی را مورد هجمه قرار داده و با دسیسه شیطانی تلاش می کند آنان را از ایمان، فرهنگ ایثار و شهادت و علم دور نگه دارد  و به جوانان توصیه دارم برای اینکه فردای بهتری داشته باشید هرگز دچار گمراهی نشوید.


وی به جوانان توصیه کرد: اگر می خواهید متصدیان خوبی برای فردای ایران اسلامی باشید و دچار تزلزل و گمراهی نشوید مسلح به ایمان، اعتقاد، بصیرت و علم شوید./9709/302/ب2

ارسال نظرات