۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۲۷۸۵۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

امدادگران هلال احمر فرشتگان نجات کشور هستند

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که نیروهای هلال احمر فرشتگان نجات کشور هستند، گفت: از جان‌گذشتگی و ایثار از ویژگی های بارز امدادگران هلال احمر است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز، در مراسم روز جوان و تجلیل از جوانان برتر هلال‌احمر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: نیمه شعبان یاد آور مسأله انتظار به جوانان است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های هلال احمر خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات مردم است، ابراز داشت: جوانان هلال‌احمر، خواهران و برادران، در واقع فرشتگان نجات شهر و منطقه ما هستند که مانند سربازان به‌ صورت شبانه‌روزی آماده خدمت به هم‌وطنان خود هستند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه به خدمات ارزشمند این قشر از جامعه اشاره کرد و گفت: ازجان‌گذشتگی و ایثارگری ازجمله خصوصیات امدادگران عزیز است که در تمامی حوادث غیرمترقبه در صف اول کمک‌رسانی به همنوعان خود قرار دارند و در نجات حادثه دیده گان از خودگذشتی می کنند.

 

وی  با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال‌احمر در جریان دلخراش زلزله ارسباران حضور پررنگی داشتند، گفت: در زلزله سال ۹۱ ارسباران که موجب اثر و ناراحتی تمامی هم‌وطنان شد امدادگران عزیز جمعیت هلال‌احمر بودند که در اولین لحظات با حضور در مناطق آسیب‌دیده به ایفای نقش خود پرداخته و کمک‌های بی‌بدیلی ارائه کردند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: با تلاش‌های به‌ موقع امدادگران، تمامی کسانی که در جریان زلزله زیر آوار گرفتار شده بودند قبل از اذان و تاریکی هوا از زیر آوار بیرون کشیده شدند و این امر سبب شد تا آسیب‌دیدگان از زلزله زودتر بتوانند از مهلکه نجات یابند، این یک اقدامی ارزشمند بود.

 

وی با بیان اینکه خدمات هلال‌احمر یک مسأله جهانی است، گفت: خدمات جمعیت هلال‌احمر منحصر به ایران نیست بلکه این جمعیت همواره در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و حتی در جنگ‌ها و مناقشات بین‌المللی در کنار ملت‌های آسیب‌دیده ایفای نقش کرده و حضور خود در این‌گونه محل‌ها را تثبیت کرده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به مناقب حضرت علی‌اکبر (ع)، ایشان را الگوی ارزنده برای نسل جوان امروز کشور خواند و گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) اسوه جوانان  است و از هر لحاظ می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان باشد، حضرت علی اکبر هم ازلحاظ فداکاری و اخلاق دینی حتی برای دیگران الگو است.

 

وی ادامه داد: فداکاری حضرت علی اکبر (ع) همچنین از لحاظ فداکاری در راه اسلام و هم ازلحاظ احترام به والدین برای جوانان عزیز کشورمان الگویی ارزشمند است، خوشبختانه ما نیز شاهدیم که جوانان انقلابی ما با حفظ ارزش‌ها در این راه قدم برمی‌دارند و به مقام حضرت علی اکبر تمسک دارند./854/202/ب2

ارسال نظرات