۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۲۸۱۴۶
مدیر حوزه علمیه تبریز:

ولایتمداری و محبت به اهل بیت با ادعا حاصل نمی شود

حجت الاسلام ناصری با بيان اينکه ولایتمداری اصلی مهم در میدان عمل است، گفت: امروز مدعی دوستداری امام زمان(عج) و منتظر منجی آخرالزمان هستیم، باید در عمل ولایتمداری خود را ثابت کنیم، چون تاریخ نشان داده که فاصله بين ادعا و عمل فراوان است.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت الاسلام صمد ناصری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که غرب حامی اصلی تروریست های تکفیری و سلفی در منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: حمایت همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی از گروهک‌های تروریستی مختلف در سراسر جهان با شعار صلح، آزادی و دموکراسی آنان در تناقض قرار دارد.


وی با بیان این‌که جنگ و ناامنی در خاورمیانه، منافع کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی را تأمین می کند، خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی که خود را مهد دموکراسي دنيا معرفی می کنند، مردم را فداي سرمایه‌داری می کنند، مسلمان‌ کشی در منطقه همان هدف رژیم صهیونیستی در طول سالیان متمادی بوده است.


امام جمعه خسروشاه با بیان این‌که مبارزه جبهه حق با باطل، با پرچمداري اسلام و تشیع آغاز شده و تا سرنگوني استکبار جهاني ادامه پيدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: جنگ ظالمانه و تمام عيار رژيم صهيونيستي علیه مردم مظلوم غزه تنها نمونه‌ای از خوی وحشیانه سردمداران غربی بوده است، تمامی جنایات داعش نیز با حمايت و چراغ سبز آمريکا و سکوت مفتضحانه جامعه بين المللي صورت می گیرد.


حجت الاسلام ناصری با بيان اينکه تحرکات تروریستی داعش در خاورمیانه با هدف تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، افزود: به حکم قرآن مجيد «مَکَروا و مَکَرَ اللهُ و اللهُ خَيرُ الماکِرينَ» پيروزي حزب‌الله و نورانيت مقاومت، فضاي جديدي را در بيداري اسلامي سراسر منطقه پديد آورد و خود کانون حرکتي نوين در تحرکات ضد استکباري شد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبريز در ادامه با تأکید بر این‌که منجی آخرالزمان که همان حضرت مهدی(عج) است، تمام جنایتکارن را از صحنه روزگار محو خواهد کرد، گفت: قيام خونين عاشورا و در پي آن، فرهنگ انتظار حضرت حجت(عج) روح بيداري، آزادگي، ظلم ستيزي، مقاومت، ايثار و جانفشاني در راه حق را در کالبد جامعه اسلامي دميده است.


وی با بیان این‌که عبرت های عاشورایی منحصر در زمان و مکان خاص نیست، ادامه داد: بي ترديد اگر امروز مسلمانان وحدت حقیقی داشتند؛ گروهک‌های تروریستی تکفیری، سلفی و داعشی هیچ‌گاه نمی توانستند به نام اسلام دست به جنایت و خونریزی در ممالک اسلامی بزنند.


امام جمعه خسروشاه با بيان اينکه ولایتمداری اصلی مهم در میدان عمل است، گفت: امروز مدعی دوستداری امام زمان(عج) و منتظر منجی آخرالزمان هستیم، باید در عمل ولایتمداری خود را ثابت کنیم، تاریخ نشان داده که فاصله بين ادعا و عمل فراوان است، افراد زیادی بوده اند که ادعاي دينداري و ايمان داشته اند، اما هنگامی که حادثه فرا مي رسد اعمالي از آن ها سرمي زند که با سخنان آنها متعارض است.


حجت الاسلام ناصری با بيان اين‌که تبعیت از ولایت فقیه همان تبعیت از ولایت امام زمان(عج)، ائمه اطهار و حضرت رسول اکرم(ص) است، افزود: امروز نیز جامعه اسلامی در معرض اين امتحان بزرگ الهي قرار دارد، بايد بدانيم اگر رهبري به عنوان نايب برحق امام عصر(عج) تنها بماند، قطعا امام زمان(عج) را تنها گذاشته ایم./935/303/ب2

ارسال نظرات