۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۲۹۰۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد؛

رسالت مهم مبلغان/ تسلیم جریان‌های سیاسی و اجتماعی نشوید

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن با هجمه های تبلیغاتی و جریان سازی در سطح کشور اقدام به ایجاد انحراف در دین کرده است، گفت: مهم‌ترین رسالت مبلغان روشنگری نسبت به جریان های داخلی و خارجی معاند دین در جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در مراسم گردهمایی بزرگان مبلغان دینی خواهر جامعه الزهرا(س) با اشاره این که اسلام دین تهدید و زور نیست بلکه اساس اسلام بر تسلیم قلبی در برابر خداوند قرار گرفته است، گفت: از آن جایی که مبلغ رسالت تبلیغ دین را بر عهده دارد مهم‌ترین وظیفه‌اش تسلیم کردن قلب ها در برابر خداوند است.

 

وی با بیان اینکه تسلیم کردن قلب ها در برابر خداوند دارای شرایطی است، افزود: یکی از مهم‌ترین این شرایط این است که در ابتدا خود مبلغ از نظر قلبی در برابر خداوند تسلیم محض بوده و رفتارش آیینه تمام نمای اسلام باشد زیرا تنها در این صورت است که مردم حرف و سخن مبلغ را خواهند پذیرفت و این سخن در قلب و روحشان اثر گذار خواهد بود.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه یک مبلغ خوب قبل از تربیت دیگران نفس خود را تربیت می کند، گفت: مبلغی که بر تربیت نفس خود ناتوان باشد نخواهد توانست پیام دین را به درستی به دیگران منتقل کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه مبلغ زبان رسای دین است، گفت: این زبان باید در انجام رسالتش امین و صادق باشد و این صداقت باید اضافه بر سخن در عمل مبلغ دین هم مشهود باشد.

 

وی افزود: در حال حاضر دشمن مردم و جهان اسلام را تحت بمیاران شدید تبلیغاتی قرار داده و در این بمباران، زنان، کودکان و نوجوانان و جوانان در خط مقدم قرار گرفته‌اند؛ بنابراین باید با روشن سازی جریان های معاند دین و تبیین آسیب هایی که به وسیله تبلیغات دشمن برای زنان و جوانان ایجاد می‌شود آن‌ها را با هدف دشمن از ایجاد تغییر در سبک زندگی اسلامی آگاه کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران حرکت در مسیر رهنمودهای رهبری و تبیین رهنمودهای ایشان را از مهم‌ترین وظیفه طلاب عنوان کرد، گفت: تا زمانی که رهنمودهای رهبری در جامعه در دستور کار قرار گرفته و به خوبی اجرا و عملیاتی شود دشمن نخواهد توانست به ارکان نظام ما آسیبی وارد کند اما اگر رهنمودهای رهبری در کشور با بی توجهی مواجهه شود دشمن انقلاب ما را با کمترین هزینه به نفع خود مصادره خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و والمسلمین کاظم صدیقی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر معارف دین است، گفت: از آن جایی که در ماه رمضان قلب ها در برابر خداوند خاضع بوده و شیاطین در بند هستند جامعه آمادگی بیشتری برای پذیرش کلام حق دارد و مبلغان باید از این فرصت طلایی برای اصلاح و احیای فرهنگ دینی در جامعه استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: طلبه ای تحول آفرین است که بتواند کلام دین را بدون هیچ کم و کاستی به گوش مردم برساند و مبلغ به دلیل تأثیر آفرینی که در جامعه دارد نباید تسلیم جریان های سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی شود بلکه باید زبان رسای دین باشد و در این زمینه عمر خود را صرف خدمت به اسلام کند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات