۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۶۵۳
امام جمعه شهرستان خاش:

مردم‌سالاری دینی شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: امام خمینی(ره) اندیشه ناب اسلامی را احیا و دین را به صحنه سیاست آورد و مکتبی ایجاد کرد که مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین شاخصه این مکتب است.
میری

حجت‌الاسلام محمدحسین میری، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار یک اندیشه نو اسلامی و انقلابی بودند که گستره تأثیرگذاری آن بسیار فراتر از مرزهای یک کشور بود.

 

وی با بیان این‌که امام راحل(ره) راه نویی را در نظام سیاسی دنیا ایجاد کرد، افزود: امام خمینی انقلابی را علیه ظلم و طاغوت ایجاد کرد که الگوی انقلاب‌ها و قیام‌های فراوانی در سایر نقاط دنیا شد و پایه‌های نظام استکباری را به لرزه انداخت.

 

وی اظهار کرد: مفاسد اخلاقی و مالی در دوران حکومت طاغوت موج می‌زد، کشور وابستگی کامل به ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا و انگلیس داشت، استقلال و عزت ملت ایران به فراموشی سپرده شده بود؛ اما امام(ره) با همه آن‌ها به مقابله برخاست.

 

امام جمعه شهرستان خاش بیان کرد: رهنمودهای امام(ره) در انحصار یک زمان و مکان نیست، در همه دوران‌ها می‌تواند راهگشا باشد، بنابراین نباید به دست فراموشی سپرده شود.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) افزون بر انقلاب و نجات ملت ایران از چنگال استکبار، همچنین شاگردان گران‌قدری همچون رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تربیت کردند تا همیشه از برکات وجودی ایشان بهره‌مند باشیم.

 

حجت‌الاسلام میری اظهار کرد: ولایت فقیه چراغ راه و نورافکن مسیر است و نظام اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر آرمان‌های امام(ره) حرکت می‌کند./303/831/ب1

ارسال نظرات