۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۲۹۷۷۴
استاد حوزه و دانشگاه: 

رسالت امروز طلاب رصد جریان‌های ضدشیعی در جهان است

حجت الاسلام نظری گفت: رسالت امروز حوزویان رصد جریان های روز ضدشیعی در جهان و پاسخگویی به شبهه‌افکنی رسانه‌های معاند است.
حجت الاسلام مجتبی نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز به تشریح رسالت طلاب حوزه‌های علمیه در عصر معاصر پرداخت و اظهار داشت: رسالت امروز حوزویان رصد جریان های روز ضدشیعی و پاسخگویی به شبهه‌افکنی رسانه‌های معاند است.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و توطئه فروپاشی از درون انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمنان نظام، خاطرنشان کرد: هدف اصلی معاندان نظام ولایی ایران، استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از ماهیت انقلاب است؛ چرا که نهضت حسینی ملت ایران الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شده است.


حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی در سایه مجاهدت روحانیت و آگاهی‌بخشی حوزه های علمیه به پیروزی رسید، افزود: حفظ استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون مجاهدت علمای شیعه است، از فتوای میرزای شیرازی در تحریم استعمال توتون و تنباکو گرفته تا نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی همه نشان دهنده احساس مسؤولیت روحانیت نسبت به ملت و کشور است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که پوشیدن لباس مقدس روحانیت بدون عمل به آموخته‌ها هیچ فضیلتی ندارد، گفت: آن روحانیانی عهده‌دار و وارث رسالت انبیای الهی هستند که ابتدا خود عامل، عالم و متقی باشند، باید توجه داشت که لازمه معلم بودن، عالم بودن است، البته علم بدون تزکیه و تهذیب نیز فایده ای نخواهد داشت.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز آگاهی نسبت به مسائل روز، مجاهدت در تحصیل، اخلاص در نیت و عمل و مخاطب شناسی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در شرایطی که با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع مواجه هستیم، طلاب ضمن آشنایی با مسائل فقهی و حوزوی بایستی نسبت به مسائل روز و پاسخ القائات غلط دشمنان آگاهی داشته باشند.


وی ایام تعطیلات تابستان را بهترین فرصت برای مطالعات متفرقه و جبران عقب‌ماندگی های تحصیلی دانست و گفت: حمله فرهنگی و عقیدتی دشمن متوجه باورهای اصیل دینی و نص صریح آیات قرآنی است، طلاب علوم دینی باید هم ادله و هم تاریخ مبحث ولایت فقیه را بدانند تا بتوانند در مقابله شبهه‌اکنی رسانه‌های معاند پاسخگو باشند.


امام جمعه تبریز لازمه سربازی امام زمان(عج) را مجاهدت در تحصیل دانست و تصریح کرد: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند علمای فاضل و مهذب است، دیگر درس خواندن عادی برای مقابله با هجمه روزافزون تبلیغی دشمنان اسلام کافی نیست، باید خود را مجهز به دانش روز کنیم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات