۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۹۲۱
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

استکبار ستیزی مهم ترین اصول گفتمان امام خمینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، استکبار ستیزی را یکی از مهم ترین اصول گفتمان امام خمینی(ره) دانست و گفت: ولایت‌مداری، عدالت اجتماعی، داشتن نگاه بین‌المللی و جهانی، اخلاص و اندیشه دینی و طرفداری از محرومان را از دیگر ویژگی‌های گفتمان امام راحل بیان کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در همایش مدیران عقیدتی نظارت حوزه‌های مقاومت بسیج گیلان، مازندران و گلستان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي ايران را ولايت فقيه ناميد و افزود: امام خميني(ره) ولايت فقيه را بزرگترين پشتوانه براي کشور و مردم مي‌دانستند.

 

وی اعتماد کامل به خدا، هدف، راه و مردم را از ويژگي هاي بارز بنيانگذار انقلاب امام خميني(ره) دانست و افزود: اين عوامل بود که سبب شد امام خميني(ره) به عنوان رهبري بسيار با اراده، مصمم، شجاع، سياستمدار و عالمي فرهيخته در جهان شناخته شود که دنيا بعد از معصومين(ع) را به خود نديده است.

 

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: احياي دين ناب اسلام از اهداف اساسي امام خميني(ره) بود، بنابراين امروز بر تمامي مسلمانان به ويژه ملت ايران اسلامي پيروي از افکار آن امام واجب است تا در راستاي تحقق رهنمودها و اهداف والاي ايشان گام بردارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بايد نظام بشريت با انديشه هاي فلسفي و ديني امام آشنا شوند، چرا که انديشه هاي والاي امام نجات بخش و عدالت محور است، افزود: بايد سيره امام راحل تبليغ و ترويج شود و بهترين روش تبيين انديشه هاي امام راحل براي عموم مردم و نسل جوان است که براي اين تبليغ تلاش لازم در دستور کار قرار گيرد.

 

وی با بیان این که يکي از پيام‌هاي مهم امام راحل به بشريت و جهانيان اين بود که عمل براساس تکليف ديني و آموزه‌هاي ديني رمز موفقيت همه ملت‌ها است، خاطرنشان كرد: امام خميني(ره)، ولايت فقيه را در نظام جمهوري اسلامي به عينيت در آورد و نقش آن را به عنوان ستون اسلام و نظام جمهوري اسلامي در تأسيس و تثبيت اين انقلاب به ظهور رسانيد.

 

حجت الاسلام غلامی با بيان اين که امام خميني(ره) شخصيت ماندگاري در تاريخ بشريت است، افزود: امام راحل تفکر مقاومت و ظهور جنبش هاي اسلامي در جهان را گسترش و بشريت را از ظلم و ستم ديکتاتوري ها نجات داد.

 

وی با بيان اين كه شخصيت امام خميني(ره) به زمان و مكان خاصي محدود نمي شود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فردي جامع، فقيهي كامل، فيلسوف و عارفي بي نظير بود، چنانچه تحولات سياسي و مبارزه با فساد و تباهي در تمام كشورهاي اسلامي، نشأت گرفته از تفكرات او است.

 

حجت الاسلام غلامی مهم ترين شاخصه هاي مكتب سياسي امام راحل(ره)، رابطه تنگاتنگ و عميق او با مردم توصيف كرد و اظهار داشت: رهبران سياسي در امور اجتماعي مردم زماني مي توانند، موفق عمل كنند كه پيوند عميقي با دين و ايمان مردم داشته و بتوانند اعتماد مردم را به دست آورند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران شخصيت امام خميني(ره) را در شجاعت، بصيرت و اخلاق بي نظير خواند و گفت: دين باوري، مردم سالاري ديني و گرايش به دين، به ويژه اسلام، از ثمرات مهم اين انقلاب پربركت است كه همگي مرهون تلاش هاي خستگي ناپذير و رهبري جامع امام راحل (ره) بود.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اين که امام راحل روح مقاومت و پيروزي را در کالبد جامعه جاري کرد، گفت: امام راحل ابرمرد تاريخ معاصر ايران بود و بت هاي زمان را شکست و نور را بر ظلمت چيره کرد و با استفاده از نيروي مردمي در کمترين زمان انقلاب را به پيروزي رساند.

 

وی بصيرت، بينايي و ديدن مسائل و عمق زواياي امور را از ويژگي‌هاي شخصيتي امام خميني(ره) عنوان و تصريح کرد: ایشان عالمي اسلام شناس، سياستمدار، مردم شناس، آگاه به مسائل روز دنيا و تاريخ عمومي و تاريخ اسلام بود که از فلسفه و عرفان و اخلاق و همه علوم تخصصي حوزوي در حد بسيار بالايي برخوردار بود به گونه‌اي که در حرکت‌هاي خود نياز علمي به کسي نداشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وصيتنامه سياسي الهي امام خميني(ره)، يادآور شد: اين وصيتنامه براي همه و به ويژه براي مسؤولان منشور انقلاب است که بايد ديدگاه ها و انديشه هاي امام خميني(ره) در اين وصيتنامه به شکل شفاف براي نسل جوان بيان شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، زنده نگاه داشتن اسلام و خودباوري مسلمانان در مناطق مختلف جهان را از ويژگي هاي نهضت امام خميني(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: معمار کبير انقلاب اسلامي شخصيتي مدير، مدبر، ساده زيست و شجاع بود که درس جهاد، ايثار، شهادت، عشق به خدا ، معنويت و اخلاق را در جهان زنده کرد.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به الگوبودن زندگي امام(ره) براي مسلمان جهان، افزود: متأسفانه مشکل اصلي مديريت‌هاي کنوني در جهان، فاصله گرفتن از ارزش‌هاي اصيل اسلامي و خدا‌محوري است که بايد با اصل قرار‌دادن خداوند در برنامه‌ها و اسلام‌مداري جهان اداره شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران امام را احياگر روحيه اعتماد به نفس در مردم دانست و خاطر‌نشان کرد: امام در دوران خفقان رژيم شاهنشاهي قيام کرد و بنيان نظام 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهي را که کسي جرأت نگاه چپ کردن به آن نداشت را در هم کوبيد و اعتماد به نفس را در مردم تقويت کرد.

 

حجت الاسلام غلامی جاذبه و دافعه را یکی از ویژگی‌ها و ظلم‌ستیزی را یکی از اصول گفتمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مظهر این ظلم‌ستیزی مبارزه با استبداد، استعمار، استکبار و صهیونیسم بین‌المللی است.

 

وی ولایت‌مداری، عدالت اجتماعی، داشتن نگاه بین‌المللی و جهانی، اخلاص و اندیشه دینی، توجه به وحدت ملی، طرفداری از محرومان، استکبارستیزی و سلطه‌ناپذیری را از دیگر ویژگی‌های گفتمان امام راحل بیان کرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران در ادامه تأکید کرد: برای تشکیل و شکل‌گیری جهان اسلام و حکومت جهانی امام زمان(ع)، انقلاب اسلامی زمینه‌ساز آن حکومت است./950/202/ب2

ارسال نظرات