۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۲۱۷
امام جمعه موقت نجف آباد:

بازشناسی اندیشه های امام خمینی قوی ترین سلاح مقابله با جنگ نرم است

حجت الاسلام ایوبی گفت: در این مقطع حساس و سرنوشت ساز که دشمنان با تمام ابزارها برای نابودی انقلاب به میدان آمده اند، بازشناسی اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و شهدا است که قوی ترین سلاح در برابر جنگ نرم است.
حجت الاسلام ایوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد شب گذشته در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15خرداد که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، گفت: حماسه ای که حضرت امام و شهدای این انقلاب رقم زدند، از الطاف و  نعمت های غیرقابل مقایسه خداوند به این ملت است.

 

وی درباره ویژگی های برجسته حضرت امام که منجر به ظهور انقلابی جهانی شد، افزود: ویژگی های برجسته امام خمینی(ره) که در شهدای انقلاب نیز برجسته است، یکی از الگوها برای نسل جوان است که به عنوان موتور محرکی در انجام احسن اعمال و وظایف است.

 

حجت الاسلام ایوبی از برجسته ترین ویژگی های حضرت امام را ابعاد معنوی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) در همه شرایط خود را در پیشگاه خداوند حاضر و ناظر می دید که نه تنها در رفتار و اعمال امام بلکه در رفتار شهدا نیز برجسته بود.

 

وی اخلاص و صداقت را از دیگر ویژگی های حضرت امام بیان کرد و افزود: در این مقطع حساس تاریخ که نه تنها چشم مسلمانان جهان بلکه چشم بشریت به این مرکز حماسه و ثقل ایمان دوخته شده، تبیین اندیشه های حضرت امام به خصوص برای نسل جوان از ضروریات است.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به دوران حکومت حضرت علی(ع) و ضعف برخی یاران آن حضرت بیان داشت: نباید به دشمنان اجازه دهیم که شرایطی هم چون دوران حکومت حضرت علی رقم بخورد و این میسر نیست جز در سایه بصیرت و دشمن شناسی که از مشخصات بارز حضرت امام در طول دوران حیاتشان بود.

 

وی درباره دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام، بیان کرد: تعهد و مسؤولیت پذیری از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام بود که در هر شرایطی حتی در روزهای آخر عمر به عنوان رهبر جامعه از هیچ مسؤولیتی فروگذار نکردند و این ویژگی یکی از نیازهای امروز جامعه است که باید مسؤولین هر چه بیشتر در جهت خدمت رسانی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام ایوبی اخلاص حضرت امام را کلید موفقیت و رمز پیروزی در رسیدن به نظام اسلامی بیان کرد و افزود: سرآمد ویژگی های حضرت امام اخلاص است که خداوند در توصیف مومنین آنان را با این صفت بیان می کند که از هیچ سرزنش و ملامت ملامتگری نمی هراسند و فقط خدا را مدنظر قرار دارند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگی و جنگ نرم، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی یکی از بزرگ ترین دغدغه های رهبری است که دشمن برای نابودی این نظام وارد میدان جنگ نرم شده است و ایمان و اعتقادات جوانان را نشانه گرفته است.

 

امام جمعه موقت نجف آباد در ادامه بیان داشت: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان به خصوص در این مقطع حساس و سرنوشت ساز، تخلق به اخلاق الهی و تمسک به قرآن واهل بیت در کنار آشنایی با ارزش های امام و شهدا است که قوی ترین سلاح در برابر جنگ نرم است.

 

وی برگزاری چنین مراسماتی را در جهت بزرگداشت مقام بزرگان دین و انقلاب، کمال و ارزش برشمرد و گفت: نباید هیچ گاه اجازه دهیم که آرمان ها و اندیشه حضرت امام که با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است، در مسیر تاریخ فراموش شود که همین یادآوری ها باعث تقویت ایمان خواهد شد./1306/202/ب2

ارسال نظرات