۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۵۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

قيام ۱۵ خرداد منشأ شکل گيري انقلاب اسلامي ايران بود

 مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد به اهمیت این قیام خونین و مردمی اشاره کرد و گفت: قيام 15 خرداد منشأ شکل گيري انقلاب اسلامي ايران بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد به اهمیت این قیام خونین و مردمی اشاره کرد و گفت: قيام 15 خرداد منشأ شکل گيري انقلاب اسلامي ايران است.

 

وی با بيان اين که قيام مردمي 15 خرداد نشان از بصيرت ملت ايران در دوره پهلوي است، افزود: قيام 15 خرداد 42 عمق آگاهي ملت ايران از ستم ها و روش هاي بسيار غلط در اداره امور کشور و اعتراض مردمي به انفعال و سلطه پذيري رژيم منحوس پهلوي در برابر استکبار بود و ملت مسلمان ايران با اين حرکت عمومي نشان داد به دنبال احياي روش هاي اسلامي در جامعه است.

 

حجت الاسلام شکريان نقش علما و روحانيت را در ايجاد قيام مردمي 15 خرداد را برجسته خواند و اظهار داشت: روحانيت در طول تاريخ به ويژه تاريخ انقلاب اسلامي با بهره گيري از سيره عملي اهل بيت (ع) و قرآن با ترويج فرهنگ صحيح اسلام نسبت به ايجاد بسترهاي قيام هاي مردمي بر عليه طاغوت و استکبار نقش آفريني داشته و دارند.

 

وي ادامه داد: قيام 15 خرداد ادامه حرکت عالمانه و دلسوزانه علما و بزرگان ديني در برابر ظلم، استبداد و استکبار بود که اگرچه با سرکوب و خشونت خصمانه رژيم پهلوي روبرو شد اما مقاومت ملت باعث تقويت روحيه شهادت طلبي و موجب پي ريزي انقلاب اسلامي ايران شد.

 

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران، رهبري امام خميني (ره)، وحدت و همدلي مردم و ايمان به خدا را عوامل شکل گيري انقلاب اسلامي عنوان کرد و بيان داشت: 15 خرداد 1342 نور اميد را در دل مردم ايران روشن کرد و پس از آن اشتياق مردمي براي ايجاد انقلاب اسلامي با ارتقاي روحيه شهادت طلبي مردم بيشتر شد و به دنبال آن قيام الهي شکل گرفت.

 

مدير کل تبليغات اسلامي مازندران در ادامه با تاکيد بر ادامه مسير انقلابي مردم در راستاي تحقق حماسه سياسي در سال جديد، تصريح کرد: مسير جمهوري اسلامي ايران با مقاومت، همدلي و پيروي از ولايت فقيه در سايه ايمان به خداوند به درستي طي خواهد شد و نقش حضور مردم در انتخابات آتي براي تقويت نظام و انقلاب و همچنين عبور از مشکلات بسيار ضروري است.

 

وی با بیان این که قيام 15 خرداد قيام يک ملت ولايت مدار و ولايت پذير در برابر ظلم و ستم جهاني بود، تصریح کرد: در روز 15 خرداد مردم ايران در مقابل ظلم جهاني و کفارغربي قرار گرفتند و بصيرت ولايي و اوج اقتدار ملت ايران اسلامي را نشان دادند که حماسه تاريخي 15 خرداد را خلق کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام خمینی(ره) به عنوان يک شخصيت الهي سال‌ها در حوزه امام زمان(عج) و در مکتب امام صادق(ع) به پرهيز از هواهاي نفساني پرداختند و در نهايت عرفان قرار گرفتند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار داشت: قبل از انقلاب تفکرات شيطاني بر ايران حاکم بود اما با ظهور انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) پرده‌هاي ظلم و استکبار شکافته شد و مانند خورشيدي درخشان در تمام دنيا نور افشاني کرد و حياتي مجدد به بشريت داد.

 

وي تصريح کرد: امام خميني(ره) با حرکت تاريخي خود تفکرات انقلاب اسلامي را براي دنيا قرار دادند و در مقابل ابرقدرت‌هاي دنيا ايستاد و بيان داشت که آمريکا و استکبارهاي منطقه بايد دست از تفکرات وحشي‌گري خود بردارند.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: با ظهور انقلاب اسلامي بسياري از کساني که زير ظلم و ستم بودند بيدار شدند و روحيه الهي در تمام دنيا قرار گرفت، به طوري که امروز تمام دنيا اين مطلب را تصديق مي‌کنند که رهبريت جهان در دست ايران اسلامي و مقام معظم رهبري است که اين خود بيانگر زحمات امام خميني(ره) بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران از امام خمينی(ره) بهعنوان مظهر لطف و رحمت خداوند در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: امام راحل معجزه الهی بود که خداوند برای احيا و نجات دین اسلام و به ذلت کشاندن مستکبران و زورگویان جهان به ما ارزانی داشت و اکنون باید اندیشه های ایشان در جامعه به قوت خود پایدار و باقی بماند.

 

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: امروز ما باید شاکر باشيم که در کشوری زندگی میکنيم که آزادی و امنيت حرف نخست را میزند و رهبری عظيم الشأن جانشين به حق امام روح الله است./950/302/ب2

ارسال نظرات