۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۰۶۳۷
امام جمعه بابل:

اقتدار و قدرت امروز نظام اسلامی مرهون زحمات امام راحل است

امام جمعه بابل گفت: اقتدار و قدرت امروز نظام اسلامی در عرصه بین الملل مرهون زحمات و هدایت های پیامبر گونه امام راحل در میان ملت ما بود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد، گفت: امام راحل با تاسی از قیام عاشورایی امام حسین(ع)، در قیام 15 خرداد پایه های رژیم پهلوی را سست کرد.

 

وی با اشاره به تاکید امام راحل بر زنده نگه داشتن قیام 15 خرداد، افزود: قیام 15 خرداد حادثه استثنایی و کم نظیری در تاریخ بود زیرا نهضتی با الهام از آموزه های دینی برای دفاع از هویت اسلامی و دینی صورت گرفته بود.

 

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، قیام 15 خرداد را زمینه بیداری ملت ایران و پیوند آن با قیام امام حسین(ع) بیان کرد و اظهار داشت: 15 خرداد مبدا برای انقلاب اسلامی شد و این قیام الگویی برجسته برای امت ما برای شکل دادن به انقلاب عظیم اسلامی ایران گردید.

 

وی ادامه داد: مردم مومن ایران اسلامی با لبیک گفتن به دعوت امام خمینی(ره) 15 خرداد سال 42 قاطعانه قدم برداشتند و تا پای شهادت پیش رفتند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که به یقین این انقلاب از برکات نیمه خرداد 42 بود؛ خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد نخستین جریانی است که با یک مناسبت مذهبی یعنی عاشورای 42 جرقه خورده است و متصل به هیچ جریان فعال سیاسی دوران خود نبود.

 

وی با بیان این مطلب که قیام 15 خرداد مذهبی خالص ترین حرکت برگرفته از بنیان های مذهبی بود، تصریح کرد: اتصال با مرجعیت دینی یکی از ویژگی های شاخص قیام 15 خرداد است که بعدها در صحنه انقلاب به عنوان ولایت فقیه نمود پیدا کرد.

 

امام جمعه بابل با گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز رحلت امام راحل، تاکید کرد: اقتدار و قدرت امروز نظام اسلامی در عرصه بین الملل مرهون زحمات و هدایت های پیامبر گونه امام راحل در میان ملت ما بود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل به الگوگیری آزادیخواهان جهان از قیام امام راحل برای مقابله با ظلم و استکبار اشاره کرد و اظهار داشت: امام راحل با پیوند و وحدت در میان امت اسلامی ایران از آنها امتی مقتدر ساخت تا با کنار زدن حکومت طاغوتی بر سرنوشت خود مسلط شوند.

 

حجت الاسلام روحانی تغییر مسیر تاریخ را در عصر کنونی یکی از بزرگترین اقدامات امام راحل بیان کرد و افزود: در شرایطی که اندیشمندان عرصه جهانی، نقش دین را در عرصه اجتماعی پایان یافته می دانستند، امام عزیز دوباره جریان دین را در جامعه مستقر کرد و به حاکمیت رساند.

 

وی ادامه داد: با رای قاطع خبرگان رهبری و با عنایت الهی در انتخاب مقام معظم رهبری، خسارت بزرگ رحلت امام راحل برای امت اسلامی جبران شد.

 

حجت الاسلام روحانی به درایت و هدایت مقام معظم رهبری در طول 27 سال گذشته پرداخت و گفت: رهبری مقام معظم رهبری تداعی کننده هدایت های پیامبر گونه امام راحل است و توانست کشتی انقلاب را در میان امواج طوفانی فتنه هایی کور به سلامت عبور دهد.

 

وی افزود: در بسیاری از کوره های حوادث بیست و هفت سال گذشته، اگر هدایت های رهبر معظم انقلاب نبود آفت های فتنه مصیبتی عظیم را برای ملت ما به وجود می آورد.

 

امام جمعه بابل با بیان قدرشناسی از نعمت بزرگ ولایت فقیه در کشور، گفت: سلامتی رهبر معظم انقلاب در رأس دعاهای خود قرار بدهیم تا این انقلاب به دست صاحب اصلی اش یعنی امام عصر(عج) قرار بگیرد./1313/پ202/ج1

ارسال نظرات