۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۰۷۲۱

چند خبر فرهنگی از خراسان شمالی

بیمه شدن تعزیه‌خوانان خراسان شمالی، ارسال 80 مقاله به دبیرخانه همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن و انتشار فراخوان ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در خراسان‌شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی‌اصغر نودهی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد، از فعالیت ۲۰۰ تعزیه‌خوان در قالب انجمن تعزیه در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انجمن تعزیه فعالیت خود را از نیمه دوم سال ٩٤ شروع کرده تاکنون توانسته بالغ بر ٢٠٠ نفر از تعزیه‌خوانان شهرستان را در قالب انجمن ساماندهی کند.

 

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ساماندهی تعزیه‌خوانان شهرستان، اجرای تعزیه در ماه‌های محرم و صفر و مناسبت‌های مختلف را ازجمله فعالیت‌های این انجمن از ابتدای تأسیس تاکنون دانست.

 

نودهی از بیمه شدن هفت تَن از تعزیه‌خوانان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هنرمندان تعزیه که علاقه‌مند به استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی هستند می‌توانند به انجمن تعزیه شهرستان بجنورد مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مراجعه کنند.

 

ارسال 80 مقاله به دبیرخانه همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن

احسان عباسی، دبیر همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم از ارسال 80 مقاله به دبیرخانه این همایش در استان خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: این همایش در محورهای روش‌شناسی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت، پیشگیری و درمان از منظر قرآن و سلامت‌ و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در حوزه قرآن و سلامت روان (حوزه قرآن و سلامت جسم، حوزه قرآن و سلامت معنوی و حوزه قرآن و سلامت اجتماعی)، فراخوان مقاله داده است.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن (رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت)، از نیمه دوم سال 94 در استان تشکیل شد و تاکنون 80 مقاله پژوهشی تخصصی واصل شده است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به استقبال پژوهشگران از این همایش، گفت: به دلیل این استقبال، فراخوان ارسال مقاله به این همایش تا 10 مردادماه سال جاری تمدید شد.

 

عباسی با بیان این‌که محدودیتی برای شرکت در این همایش وجود ندارد، گفت: عموم مردم، حوزویان، جامعه پزشکی و پژوهشگران می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

 

انتشار فراخوان ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در خراسان‌شمالی

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی، از اعلام فراخوان ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در استان خبر داد و گفت: فراخوان این کنگره در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا ٣١ شهریورماه جاری به دبیرخانه کنگره مستقر در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان ارسال کنند، افزود: به ١٠ مقاله برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 

شیرازیان با اشاره به اینکه این کنگره در پنج محور برگزار می‌شود، موضوعات فراخوان مقاله این کنگره را راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های امام سجاد (ع)، بررسی علم الهی از نگاه صحیفه سجادیه، ضرورت خودسازی از دیدگاه امام سجاد (ع) با تأکید بر آموزه‌های صحیفه سجادیه، بررسی و تبیین خشک‌سالی و ارائه راهکار در این رابطه با توجه به دعای ١٩ و ٣٦ و بررسی شخصیت امام سجاد (ع) از دیدگاه معاصران اعلام کرد.

 

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم و عکس خراسان شمالی

ابوالحسن حیدری، مدیر امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مهلت تعیین شده قبلی برای ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم و عکس خراسان شمالی را اول خردادماه اعلام کرد و گفت: با درخواست مکرر فعالان حوزه سینما و فیلم‌سازان و عکاسان استان، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان تیرماه تمدید شد.

 

وی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس با موضوعاتی شامل آزاد، چشم‌انداز، چراغ راه و فیلم اولی‌ها و موضوعاتی در بخش ویژه شامل پیشگیری از مواد مخدر و نماز برگزار می‌شود.

 

حیدری گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت و ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره مستقر در انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر بجنورد) مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 32249220 تماس بگیرند.

 

به گفته وی مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس خراسان شمالی، مردادماه برگزار می‌شود./9314/303/ب2

ارسال نظرات