۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۳۰۷۹۷

مراسم بزرگداشت استاد شهریار پرهیزگار در تهران برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد شهریار پرهیزگار حافظ و قاری بین‌المللی قرآن کریم و دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران و عربستان امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهریار پرهیزکار حافظ و قاری بین‌المللی قرآن کریم و دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران و عربستان، شامگاه شانزدهم خرداد ماه با حضور جمعی از مدیران و فعالان قرآنی کشور در سالن‌ همایش‌های خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به این که امروز کمتر ایرانی است که در حوزه‌های مختلف قرآن ورود داشته باشد و با چهره استاد پرهیزکار آشنا نباشد، گفت: گوش‌های ما مملو از صدای‌ ایشان است و در روزهایی که جماعتی ما را متهم می‌کردند که توجه به سنت رسول‌الله (ص) و قرآن ندارند، استاد پرهیزکار با حفظ قرآن و حضور در عرصه بین‌المللی مانند ستاره‌ای درخشید و اسم ایران را متعالی کرد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در محافلی از تلاوت‌های زیبای استاد پرهیزکار تقدیر کردند و ما هم در حوزه رسانه وظیفه خود دانستیم که این گام کوچک را برداریم.

 

موسوی با بیان اینکه مسیر امثال استاد پرهیزکار مسیر عشق و تعالی است، افزود: امیدواریم خداوند به ایشان و همه کسانی که در این مسیر طی طریق کردند توفیق بیشتری عطا بفرماید.

 

در ادامه این مراسم گروه تواشیح قدر به اجرای برنامه پرداخت و ادیب‌زاده نخستین استاد شهریار پرهیزکار پس از حدود 30 سال با وی دیدار کرد، در این لحظه پرهیزکار که از دیدن استادش پس از 30 سال بسیار خوشحال شده بود اشک در چشمانش حلقه زد و دست او را بوسید، سپس ادیب زاده با حضور در جایگاه به بیان خاطراتی از نوجوانی پرهیزگار پرداخت.

 

در ادامه این مراسم نیز پرهیزکار در جایگاه قرار گرفت و به زحمات نخستین استاد قرآنش اشاره کرد و گفت: استاد ادیب‌زاده مرا با قواعد تجوید مقدماتی آشنا کردند ما در مسجد توحید در نزدیکی میدان بهارستان قرآن را آموختیم، در مسجدی که شاید 20 نفر نیز به سختی بتواند در آن نماز بگذارند.

 

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به نخستین سوره‌ای که حفظ کرده بود، اظهار داشت: در آن زمان استاد ادیب‌زاده به ما گفتند که از سوره مومنون حفظ کنید من یک ساعته آیات اول تا یازدهم این سوره مبارکه را حفظ کردم و به ایشان تحویل دادم استاد نیز به من ساعتی هدیه داد که برایم بسیار ارزشمند و دلچسب بود.

 

پرهیزکار با اشاره به عدم حضور مسؤولان فرهنگی در این همایش، خاطرنشان کرد: حضور اساتید و شما بزرگواران در این مراسم برایم بسیار ارزشمندتر از حضور مسؤولان است، وقتی به مقایسه بنشینیم و کارنامه مسؤولان فرهنگی را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که مشکلات بسیاری در زمینه‌های فرهنگی داریم.

 

وی با بیان اینکه اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری وجود نداشت خبری از بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نبود، گفت: مسابقات بین‌ المللی قرآن کریم در برهه‌ای از زمان قرار بود تعطیل شود، رادیو قرآن نیز در حال تعطیلی بود اما مقام معظم رهبری با تدابیر و عنایتی که داشتند اجازه ندادند که برنامه‌های قرآنی به تعطیلی کشیده شود.

 

در پایان نیز مدیر عامل خبرگزاری فارس از حنانه خلفی حافظ خردسال قرآن تجلیل به عمل آورد./819/202/ب2

ارسال نظرات