۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهيان:

رضایت به حداقل ها جامعه را سمت بی دینی سوق می دهد

حجت الاسلام والمسلمین پناهيان ماه رمضان  را یکی از میدان های مسابقه الهی مطرح کرد و گفت: متأسفانه از دلایل اصلی بی دینی جامعه،  فرهنگ و تفکرِ اهمیت فرار از جهنم و نداشتن شوق برای رسیدن به عالی ترین مراتب و در واقع حداقلی بودن افراد است که مسابقه در آن مفهومی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهيان در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عليرضا پناهيان، استاد حوزه و دانشگاه يکشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتي ثامن الحجج(ع)، اظهار کرد: دین برای مسابقه و رسیدن به عالی ترین قله ها است و کسی که اهل مسابقه باشد براي رسيدن به عالی ترین رتبه تلاش می کند.

 

وی با تأکید بر این که بهتر زیستن هدف خلقت است، تصریح کرد: خداوند چندین مرتبه در قرآن کریم با تعابیر مشابه فرموده است که من شما را برای این مسابقه و بهتر شدن خلق کردم نه برای سالم بودن و خراب نشدن.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهيان خاطرنشان کرد: رمضان یکی از میدان های مسابقه الهی است که بندگان برای بهتر شدن و جذب ثواب بیشتر از هم پیشی می گیرند.

 

وی با اشاره به متفاوت بودن انگیزه های افراد در زندگی، عنوان کرد: رويه زندگی و انگیزه برخی تنها دفع ضرر و فرار از خطر است، آدم های حداقلي که شوقي در براي پيشروی ندارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: انگیزه برخی شوقي است که نگاه انسان را به بالاترین قله ها معطوف مي کند؛ انگيزه هاي برآمده از همّت بلند که شوق رسيدن به اکثريت منافع بدون توجه به ضرر در آن مطرح است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان داشت: این افراد به ضررها فکر نمي کنند، بلکه به شوق رسيدن به نقطه بالاتر، برای پيشرفت و منافع بیشتر زندگي مي کنند اما برخی با تفکر دفع ضرر و فرار از جهنم شوقی برای رسیدن به مراتب بالاتر بهشت ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهيان خاطرنشان کرد: مردم به منزل مسکونی خود در دنیا اهمیت می دهند و سعی دارند معمولا تمایل به زندگی در بهترین مکان و بالای شهر دارند، در حالی که به جایگاه زندگی جاودانه خود چندان فکر نمی کنند که کدام قسمت و درجه بهشت باشند، همین که دچار عذاب نشوند برایشان کافی است.

 

پژوهشگر و کارشنان دینی ابراز کرد: متأسفانه فرهنگ و تفکر جامعه ما این گونه است که فرار از جهنم برایش مهم است و تلاشی برای رسیدن به مراتب بالاتر بهشت ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهيان یادآور شد: این نوع انگیزه یکی از دلایل اصل بی دینی در جامعه است که اساس آن نجات از جهنم است./1308/202/ب2

ارسال نظرات