۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۸۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تبیین وجوه سیاست های اقتصاد مقاومتی مهمترین وجه فعالیت مبلغان باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: تبیین وجوه سیاست های اقتصاد مقاومتی و تعمیق ضرورت اجرای آن در محیط خانواده و جامعه مهمترین مسئله ای است که روحانیان و مبلغان باید در فرصت مغتنم محافل ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، مدیران حوزه‌های علمیه، معاونان فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از روحانیان و مبلغان این شهرستان در سالن جلسات اردوگاه شهید صدوقی مجموعه چشمه‌علی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: تفسیر غلط کم مصرف کردن در قبال سیاست های اقتصاد مقاومتی باید با تبلیغ صحیح جای خود را به فرهنگ درست مصرف کردن بدهد.

 

رییس ستاد شؤون فرهنگی استان سمنان اضافه کرد: ترویج مصرف کالاهای ایرانی و تولید داخل با هدف ایجاد اشتغال و تولید سرمایه و رونق اقتصادی، کاهش مصرف گرایی و اشاعه فرهنگ کار و تلاش بیشتر از دیگر زوایای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است که مبلغان می توانند در طول ماه مبارک رمضان به ترویج آن بپردازند.

 

وی تبیین لزوم حمایت از جبهه مقاومت را از دیگر مسائلی عنوان کرد که مبلغان و روحانیان باید در محافل معنوی ماه مبارک رمضان به تبلیغ آن اقدام کنند و تصریح کرد: امروز خط مقدم نبرد با دشمنان اسلام و ایران از اروند به سواحل مدیترانه تغییر یافته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه استکبارستیزی و مقاومت برابر زیاده‌خواهی دشمن و تهاجم فرهنگی اعتقادی نظام سلطه از اصول فرهنگ اسلامی و شیعی است، افزود: مبلغان و روحانیان به تناسب موضوعات و مناسبت‌ها اهمیت حضور عزتمندانه و پشتیبانی مالی و معنوی از رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم و حریم اهل بیت(ع) را یادآور شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شکری مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر اصول اقتصاد مقاومتی و نیازمند توجه مبلغان دانست و گفت: مقابله و مبارزه فرهنگی با روزه‌خواری، روشنگری در باب نفوذ انحرافات به عزاداری‌ها، تبلیغ و اشاعه فرهنگ قرآنی، ارتباط تنگاتنگ با مردم و استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها را از دیگر مواردی برشمرد که مبلغان و روحانیان باید در طول فعالیت تبلیغی خود به‌ویژه ماه مبارک رمضان بدان اهتمام ورزند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به پیش بینی اعزام بیش از 620 روحانی به نقاط مختلف استان سمنان در ماه ضیافت الهی، اقامه نماز جماعت در سه نوبت، جلسات سخنرانی، قرائت و تفسیر قرآن، نهج البلاغه خوانی و برگزاری آیین‌های شب‌های قدر را از فعالیت‌های این مبلغان در 750 مسجد شهری و روستایی استان سمنان عنوان کرد./977/202/ب

ارسال نظرات