۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۳۱۱۱۲
مدیرکل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان باید با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس شوند

مدیرکل امور ایثارگران و شاهد وزارت آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانش‌آموزان باید با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس شوند.
شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، محمدحسین کفاشی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای فرهنگی استان البرز که در کرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مؤلفه‌ها برای شناخت بیشتر دوران هشت سال دفاع مقدس در بین نسل امروز مأنوس کردن آنان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت از همان دوران کودکی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود و آنان بهتر بتوانند اهداف و آرمان‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را به خوبی درک کنند.

 

مدیرکل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای ترویج این فرهنگ باید مشارکت‌های والدین را نیز داشته باشیم تا آنان نیز با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس فرزندان خود را بر حفظ آرمان‌های انقلاب و رزمندگان اسلام موظف کنند.

 

کفاشی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نوجوانان بسیاری از سر کلاس‌های درس در جبهه‌ها حاضر شدند افزود: نسل امروز الگوهایی بزرگ همچون رزمندگان اسلام را دارند که می‌توانند با الگوپذیری از آنان مسیر زندگی خود را مشخص کرده و به موفقیت دست پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ولایتمداری و تقوا بود افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت دفاع مقدس با ولایتمداری و گوش به فرمان ولایت بودن به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کردند.

 

کفاشی تقویت روحیه شهادت طلبی، ایثار و شجاعت را در بین نسل امروز مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر امروز کشور در امنیت و آرامش کامل به سر می‌برد مرهون خون شهدا و رشادت‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ چشم‌داشتی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

 

مدیرکل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: در این راستا حفظ امنیت، اقتدار و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس از مهمترین وظایف ما محسوب می‌شود و این مهم باید نسل به نسل و سینه به سینه انتقال پیدا کند./922/101/ب3

ارسال نظرات