۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۱۱۸۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان:

بخش مهمی از فهم و دانایی از طریق معنویت و پاکی به دست می‌آید

استاد حوزه علمیه گفت: بخشی از این فهم با تحصیل علم و بخش مهمی از آن نیز از طریق معنویت و پاکی باطن به دست می‌آید، بنابراین کسانی که مؤدب به ادب پاکان عالم باشند فهم و دانایی در وجود آنها طلوع می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه و خطیب مشهور امروز در نخستین جلسه سخنرانی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر تهران برگزار شد، گفت: یکی از نعمت‌های پرارزش و مفید پروردگار مهربان عالم بافایده دنیوی و آخرتی، فهم حقیقت بندگی، عبودیت و عبادات است.

وی افزود: بخشی از این فهم با تحصیل امکان داشته و بخش مهمی از آن نیز از طریق معنویت و پاکی باطن به دست می‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه وجود مبارک حضرت مسیح برای اصحاب و حواریون او سخنرانی‌های بسیار مهمی داشتند، عنوان کرد: ایشان دریکی از این سخنرانی‌های می‌فرمایند: فهم و دانایی نه در آسمان‌ها، نه در دریاها و نه در زمین است بلکه فهم و دانایی در معدن وجود شما است، اگر خود را مؤدب به آداب پاکان این عالم کنید فهم و دانایی را به دست خواهید آورد.

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به اینکه فرشتگان همواره به دستوارت الهی عمل می‌کنند و این نشان از ادب آنها است، اظهار داشت: اگر انسان‌ها نیز همچون فرشتگان، انبیا و پیامبران که پاکی را پیشه کرده و  مؤدب به ادب شوند فهم و دانایی در وجود آنها طلوع می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه همه علم در کتاب‌ها نیست، تصریح کرد: مادر حضرت موسی (ع) جایی برای تحصیل علم نداشت اما پاکی، عفت، ادب، اخلاق او سبب شد تا خداوند به او بفهماند که برای فرزندش چه باید کند تا از کشته شدن توسط فرعون حفظ شود./807/202/ب3

ارسال نظرات