۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۳۱۲۵۱
حجت‌الاسلام فاطمی مطرح کرد؛

هجرت به سمت خوبی‌ها شاخصه نوجوان مؤمن و انقلابی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تبیین شاخصه‌های نوجوان مؤمن انقلابی گفت: یک نوجوان مؤمن و انقلابی برای یاری امام زمان خود باید از بدی و گناه به سوی خوبی و نیکی هجرت کند.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان با اشاره به اینکه خداوند همه انسان‌ها را ملکوتی آفریده و تقدیر همه انسان‌ها این است که ملکوتی شوند، افزود: خداوند دو بال برای ملکوتی شدن به انسان‌ها هدیه کرده است که یکی قرآن و دیگر اهل بیت(ع) هستند.

 

وی تصریح کرد: رسول خدا(ص) از این دو بال به عنوان ثقل اکبر و ثقل اصغر یاد می‌کنند و می‌فرمایند انسان اگر بخواهد سعادتمند شود باید به این دو بال تمسک جوید.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: وظیفه یک نوجوان مؤمن و انقلابی در برابر قرآن این است که با آن مأنوس باشد و در هنگام تلاوت قرآن، آداب تلاوت را رعایت کرده و همه کارهای خود را با نام خداوند شروع کند.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) بال دیگر انسان برای ملکوتی شدن است، گفت: امام صادق(ع)در حدیثی می‌فرمایند که «خدا را حرمی است مکه، پیغمبر را حرمی است مدینه، امام علی(ع) را حرمی است کوفه و برای ما اهل بیت حرمی است که آن قم است».

 

وی افزود: دلیل اینکه امام صادق (ع) قم را حرم اهل بیت(ع) معرفی می‌کنند این است که حضرت معصومه(س) برای یاری امام زمان خود هجرت کرده و رنج سفر و حمله دشمنان را به جان خریدند و عازم مرو شدند و زمانی که نتوانستند به مرو بروند قم را به عنوان محل تدفین خود انتخاب کردند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: به خاطر همین عشق و علاقه و هجرت حضرت معصومه(س) برای یاری امام زمان خود، امام رضا(ع) به عنوان امام زمان حضرت معصومه(س) از ایشان و حرکت ایشان قدر دانی کرده و نحوه زیارت ایشان را به شیعیان تعلیم دادند.

 

حجت الاسلام فاطمی افزود: نوجوانان انقلابی و مؤمن هم باید با الگوبرداری از حضرت معصومه(س) برای یاری امام زمان خود هجرت کنند اما از آن جایی که در حال حاضر در غیبت به سر می‌برند امکان هجرت فیزیکی و یاری ایشان وجود ندارد بنابراین باید این هجرت به نوع دیگری باشد.

 

وی ادامه داد: یک نوجوان مؤمن و انقلابی برای یاری امام زمان خود باید از بدی و گناه به سوی خوبی و نیکی هجرت کند؛ زیرا امام زمان(عج) با گناه ما ناراحت می‌شوند بنابراین اگر خوبی کنیم و خوبی را در جامعه ترویج دهیم خواهیم توانست با این هجرت خود امام زمان(عج) را یاری کنیم.

 

لازم به ذکر است، مراسم ترتیل خوانی نوجوانان همه روزه در ساعت ۱۱در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات