۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۲۶۴
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان خبر داد؛

۱۷۰روحانی در استان کرمان در طرح های ماه مبارک رمضان فعالیت دارند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: امسال اعزام مبلغ به استان کرمان را به 50 نفر افزایش دادیم؛ 96 روحانی از قم، 48 نفر از روحانیون بومی، 11 نفر از طرح مستقر و 14 نفر هم طرح نشاط معنوی ماه مبارک رمضان هستند و در کل 170 روحانی در طرح های ماه مبارک رمضان و تابستان امسال فعالیت دارند.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در محل این اداره با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: خداوند در این ماه پربرکت ظرفیت های مهمی را به بندگانش اعطا کرده و ان شاء الله همه بتوانیم برای ارتقای سطح معنوی و دینی خود از این ماه مبارک بهره مندی کافی را ببریم.

 

وی به فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف  وامور خیریه کرمان اشاره کرد و افزود: اعزام 51 نفر از رده های مختلف حوزه های خدمات اجتماعی و شهری و شهروندان استان کرمان از محل نیات واقفین استان در قالب کاروان های مختلف به کربلای معلی اعزام شدند واین برنامه طی چهار سال از سوی سازمان اوقاف انجام می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: در اختتامیه سی و سومین دوره  مسابقات بین المللی قرآن کریم، 28 نفر از حفاظ، اساتید و علاقمندان در حوزه قرآن به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند.

 

وی همچنین از برگزاری شش مجلس انس با قرآن کریم با حضور قاری مصر در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این محافل قرآنی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، مسجد امام زمان، و امامزاده محمد و تکیه عباسعلی کرمان برگزار شد و نیز شش دوره قرآنی برای نونهالان قرآنی توسط این قاری برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ادامه به برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال اشاره و خاطرنشان کرد: جمع خوانی قرآن کریم که از سوی صدا وسیمای مرکز کرمان هرساله برگزار می شود این اداره نیز در این راستا همکاری دارد و امسال پررنگ تر از سال های گذشته فعالیت دارد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده جمع خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه استان را از دیگر برنامه های این اداره اعلام کرد و گفت: برگزاری هشت محفل انس با قران کریم با حضور قاری بین المللی از کشور مصر علی محمود الشمیس و دو محفل نیز با حضورقاری کشوری در امامزاده محمد کرمان، امامزاده علی سیرجان، سیداحمد در ساردوئیه، مصلی امام علی علیه السلام، امامزاده حسن مثنی بم، امامزاده حسین جوپار و مسجد الزهراء رفسنجان و امامزاده عبدالله بردسیر برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: این مراسمات از 9 ماه مبارک رمضان تا 11این ماه مبارک آغاز می شود و دو محافل با حضور قاری بین الملل در مسجد الزهراء رفسنجان و در بردسیر نیز در امامزاده عبدالله برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از خریداری و توزیع 5 هزار جلد قرآن کریم دراستان کرمان خبر داد و ابراز کرد: مسابقه مشکات نور هر شب از مرکز سیمای کرمان با مشارکت اوقاف تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار و ۱۰ جایزه هر شب اهدا می شود که در راستای نشر معارف اسلامی است.

 

وی یادآور شد: بعد از پایان ماه مبار رمضان مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در هفته پایانی تیرماه برگزار می شود  و طرح ضیافت الهی همچون سال های گذشته در بقاع متبرکه استان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ وقف، ایستگاه های همه واقف باشیم نیز برپا می شود و افطاری های ساده از دیگر برنامه ها است و هدف ما این است مردم با روحیه تجمل پرستی به این بحث نگاه نکنند و بتوانیم به افراد نیازمند بیشتری کمک کنیم ودر روز شهادت حضرت علی(ع) و شام غریبان حضرت در بقاع متبرکه برنامه های در نظر گرفته شده است.

 

وی راه اندازی خیمه های معرفت با برنامه های مختلف از جمله مشاوره، صحت قرائت نماز، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و اجرای طرح مودت بقاع متبرکه در این روز و برگزاری نماز عید فطر در امامزادگان شاخص استان را از دیگر برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان امسال برشمرد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان اضافه کرد: طرح نشاط معنوی هم در این ماه برگزار خواهد شد و تدریس سه کتاب با متون آموزشی، برنامه مهارت های زندگی در حوزه های مختلف، حفظ موضوعی قرآن کریم، اردوهای مختلف فرهنگی و تفریحی، امامزاده شناسی و آزمون پایانی ازمحتوای طرح نشاط معنوی است.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده در ادامه از برگزاری طرح قرآنی رحله 2 ویژه برادران خبر داد وعنوان کرد: برای اجرای این طرح دو مدرسه یکی در امامزاده علی سیرجان ویژه همه برادرانی که شرایط دارند و دیگری در سلطان سیداحمد ساردوئیه ویژه طلاب و روحانیونی در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن  نیز از سال 91 آغاز شده  ودر این طرح باید 13 هزار نفر ثبت نام شوند و امسال یک هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند و این طرح با هدف نهادینه کردن فرهنگ دینی برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: امسال اعزام مبلغ به استان کرمان را 50 نفر افزایش دادیم دادیم؛ 96 روحانی از قم،  48 نفر از روحانیون بومی، 11 نفر از طرح مستقر و 14 نفر هم طرح نشاط معنوی ماه مبارک رمضان هستند و در کل 170 روحانی در طرح های ماه مبارک رمضان و تابستان امسال فعالیت دارند.

 

 وی از برگزاری نماز جماعت صبح در 33 بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد و افزود: نماز جماعت ظهر در 64 بقعه و نمازمغرب در  68 بقعه و نیز جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 53 بقعه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده یادآور شد: برگزاری برنامه های شب های قدر در 67 بقعه، برپایی نمایشگاه با نگاهی به کارنامه شهید بهشتی و قوه قضائیه در 19 بقعه ، کلاس های تفسیر در26 بقعه، ترتیل خوانی در 58 بقعه و طرح نشاط معنوی در 37 بقعه را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در کرمان عنوان کرد./9709/201/ب3

 

ارسال نظرات