۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۱۳۵۳
امام جمعه بستان‌آباد: 

مسلمان مقطعی بودن هیچ فایده‌ای به حال فرد ندارد

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این‌که رحمت و مغفرت الهی تنها شامل حال توبه‌کنندگان واقعی می شود، گفت: اگر شیعه علی(ع) بودن تنها در گفتار بود، منافقان از بهترین مخلصان کوی امامت بودند.
رمضان

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ترتیب یافت، اظهار داشت: ماه سراسر نور و رحمت رمضان؛ فرصتی بسیار ارزشمند برای استغفار و بخشش گناهان است، اما نباید اینگونه تصور شود که یازده ماه از سال را گناه بکنیم به امید اینکه در این ماه مبارک بخشیده خواهیم شد.


وی با تاکید بر این‌که رحمت و مغفرت الهی تنها شامل حال توبه‌کنندگان واقعی می شود، خاطرنشان کرد: برخی از گناهان هستند که چون جنبه حق الناسی دارند، بایستی با رضایت فرد در دنیا و آخرت همراه باشد تا مورد بخشش الهی قرار گیرد؛ بنا بر این بایستی دقت نظر خاصی در اعمال و رفتار خود در دیگر اعمال سال داشته باشیم.


حجت الاسلام رضوی ادامه داد: فردی که خود را شیعه علی(ع) می داند اما در عمل منافق و کافر نشان می دهد، با چه رویی در ماه رمضان انتظار شفاعت و استغفار از درگاه الهی دارد، اگر شیعه علی(ع) بودن تنها در گفتار بود، منافقان از بهترین مخلصان کوی امامت بودند، در حالی‌که اینگونه نیست باید در عمل شیعه بودن خود را ثابت کنیم.


امام جمعه بستان آباد با بیان این‌که دشمنان اسلام حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند و اینجا همان آغاز انحراف در دین است، گفت: مسلمان حقیقی معارف خود را قرآن و اهل بیت می گیرد، نه شبکه های ماهواره‌ای واسته به اتاق‌های فکر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که هدفی جز تفرقه افکنی میان جهان اسلام ندارند.


 وی خواستار تذهیب نفس و تحول درونی در ماه مبارک رمضان شد و ادامه داد: اگر خود را شیعه و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم، باید رفتار و عمل خود را نیز ولایی کنیم، در غیر این‌صورت با منافقان و کفار هیچ تفاوتی نخواهیم داشت، شیعه اهل شعار نیست بلکه در عمل به مولا و امام خود اقتدا می کند.


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که حضرت علی(ع) بیشترین ضربه را از مسلمانان به ظاهر دین مدار خورده است، تصریح کرد: قاتل آن حضرت جزو مجاهدان اسلام و شب زنده داران ماه رمضان بود، انحراف به قدری در آن دوران عمیق شده بود که ناطق قرآن را لعن کرده و متهم به خروج از دین می کردند.


وی بهترین دعا در ماه مبارک رمضان را توفیق بندگی، درک لذت بندگی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: بهره مندی از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه درهای استغفار و توبه در اینماه پرفیض و برکت به روی مؤمنان باز است، اگر توشه ای مطمئن از سفره ضیافت الهی در دیگر ایام سال نداشته باشیم، ضرر کرده‌ایم./935/302/ب3

 

ارسال نظرات