۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۳۱۳۶۳
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه قم:

ارتقای بهره وری موقوفات عین اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: حفظ، نگهداری و ارتقای بهره وری موقوفات و به روز رسانی آنها عین اقتصاد مقاومتی است.
سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اداره اوقاف قم با اشاره به نقش و جایگاه وقف در کشور اظهار داشت:به نظر می رسد امروز اقتصاد مقاومتی زیر بنائی ترین مطالبه ولی امر مسلمین حضرت ایت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی است.

 

وی وقف را پشتوانه ای مهم در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشوردانست و تاکید کرد: نظام اسلامی و ملت با بصیرت ایران توانشته است با حضور مقتدرانه خود در عرصه تولید و تلاش در این میدان مهم ، نقشه های شوم استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و ایادی پلید او را نقش بر آب کند.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اقدام وعمل در اجرای اقتصاد مقاومتی اضافه کرد:باید گفتمان اقتصاد مقاومتی با تمام توان به ویژه در بخش مدیریتی و مردمی در عرصه اقدام و عمل حضوری هماهنگ و هدفمند داشته باشد.

 

مدیر کل اوقاف قم خاطرنشان کرد:طبعا مجموعه سازمان اوقاف هم در این عرصه مهم می تواند نقش موثری داشته باشد چرا که مقوله وقف هم در بخش ایجاد و هم در بخش احیاء و اجرای نیات امینانه واقفین دارای ابعادی مهمی برای ایجاد بستر مناسب اقتصاد مقاومتی در کشوراست.

 

وی در توضیح نقش و جایگاه سنت حسنه وقف در تعدیل نابرابری های اقتصادی در جامعه گفت: اینکه کسی لذت مالکیت کوتاه مدت خود را به تجارتی همیشگی به نام وقف تبدیل کند و ملک خویش را در مالکیت نیازهای جامعه وقف نماید مصداق بارز ایثار واجباتی است که برگرفته از مفاهیم معنوی در مقوله اقتصاد مقاومتی است.

 

مدیر کل اوقاف قم با بیان اینکه باید هنرمندانه جذابیت های سنت حسنه وقف را همانند صدر اسلام در بین مردم تبیین کرد افزود:در بخش احیای موقوفات هم باید اذعان نمائیم که حفظ و نگهداری و مراقبت از موقوفات و به روز رسانی حقوق آنها ،خود عین اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: نگاه اقتصاد مقاومتی به رفع محرومیت و کمک به محرومان جامعه است ودر این راستا وقف و اجرای امینانه نیات واقفین هم می تواند از مصداق های  اجتماعی و فرهنگی اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

 

وی با اشاره به اینکه خادمان وقف از عوامل موثردر اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند تصریح کرد:تدبیر برنامه محور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و اجرای برنامه های جامع سازمانی در سطوح استانی و شهرستانی دورنمایی هماهنگ با اقتصاد مقاومتی دارد.

 

مدیر کل اوقاف قم در پاسخ به این سوال که برنامه های استان شما در اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره وری موقوفات و منابع انسانی چیست اظهار داشت:تلاش ما در استان اجرای برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه و اجرای برنامه های جامع سازمانی است که خود به خود از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند./874/د103/ی

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف استان قم

ارسال نظرات