۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۳۱۴۲۶
حجت الاسلام فرحزاد:

توبه در ماه رمضان تیر خلاصی به قلب شیطان است

استاد حوزه علمیه قم توبه واقعی در ماه مبارک رمضان را به همراه روزه داری عامل سیاه شدن چهره شیطان و تیر خلاصی به قلب او عنوان کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم سحرگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم تآکید شده است که «بالناس الله لرئوف الرحیم» گفت: خداوند در این آیه از ما می‌خواهد همانطور که خودش نسبت به بندگانش ورای دین و مذهب مَحبت خاصی دارد، ما هم نسبت به مردم رحمت و مهربانی خاصی داشته باشیم.

 

وی افزود: در این آیه کریمه به صفت رحیم بودن خداوند که گویای مَحبت خاص است اشاره شده و بیان شده که خداوند به همه مردم مهربان است و در اینجا بیان می‌شود که مَحبت خاص به بندگان الهی نیازمند مؤمن و کافِر بودن نیست بلکه خداوند به خاطر خلقت بندگان و قدردانی از این خلقت نسبت به همه بندگانش مَحبت خاصی دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که در زندگی خود پیشرفت کنیم باید به نکات و ظرایف قرآنی دقت داشته باشیم و سعی کنیم با عمل به این ظرایف که گاهی تنها یک جمله کوتاه آن موجب تغییر سرنوشت و اصلاح یک انسان می‌شود سرنوشت خود را متحول کنیم.

 

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت خاص الهی است، گفت: در این ماه رحمت خاص خداوند نسبت به بندگانش چند برابر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه روزه ماه رمضان روی شیطان را سیاه می‌کند، افزود: هر چیزی یک زکاتی دارد و زکات بدن انسان نیز روزه است.

 

استاد حوزه علمیه قم با توصیه مردم به انفاق تصریح کرد: صدقه و انفاق سرنوشت انسان را اصلاح کرده و گناهانش را مورد آمرزش قرار می‌دهد و محال است انسان بدون انفاق بهشتی شود.

 

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه گاهی یک گناه سرنوشت و نتیجه اعمال چندین ساله انسان را تباه می‌کند، ادامه داد: روزی عابدی بر اثر فریب شیطان به گناه گرفتار شد و به خاطر این گناه اعمال ۸۰ ساله او تباه شد و همه چیز خود را از دست داد تا اینکه در بستر مرگ افتاد و سائلی به طلب نان بر در خانه او آمد و آن عابد با دست به انبار اشاره کرده و سائل به انبار خانه رفت و نان مورد نیاز خود را برداشت و خداوند به خاطر این انفاق نه تنها آن عابد را بخشید بلکه پاداش ۸۰ ساله اعمالش را نیز به او بازگرداند.

 

وی با تأکید بر اینکه توبه و استغفار از ویژگی‌های ماه رجب، شعبان و رمضان است، یادآور شد: توبه خالصانه و واقعی رگ قلب شیطان را قطع می‌کند و تیر خلاص به شیطان است به همین دلیل انسان در ماه مبارک رمضان بسیار به توبه و روزه داری دعوت شده زیرا روزه در این ماه روی شیطان را سیاه کرده و توبه واقعی تیر خلاص انسان به شیطان است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات