۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۱۴۲۸
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

صدق بهترین راه سالم‌ نگه داشتن قلب است

استاد حوزه علمیه گفت: اگر قلب سالم باشد سایر اعضا و جوارح انسان سالم خواهد بود، راه صدق بهترین راه سالم‌ نگه داشتن قلب است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه و خطیب مشهور شامگاه چهارشنبه طی مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: شیعه شدن حقیقتی نیست که انسان از تحقق آن عاجز شود چرا که او را به شیعه شدن دعوت کردند و این دعوت بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص) زیباترین دعوت پروردگار عالم است.

 

وی افزود: زمانیکه انسان شعیه می‌شود طبق آیات قرآن و روایات تمام درهای رحمت و فیوضات الهی در همین دنیا به روی او باز می‌شود به جز کلمه شیعه کلمه مؤمن، متقی و صالح نیز در آیات قرآن و روایات آمده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، عنوان کرد: هر کجا که آیات قرآن می‌فرماید مؤمن منظور شیعه هر جا ما می‌گوییم شیعه مراد مؤمن است، چرا که این الفاظ پاک و مقدس یک مصداق بیشتر ندارد، مؤمن، متقی، شیعه و صالح چهار نفر نیستند یک نفر هستند اما برای این یک نفر از جانب خدا، پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) چهار اسم برای آنها قرار داده شده است.

 

قلب شیعه واقعی با توحید پیوند خورده است

حجت‌الاسلام ولمسلمین انصاریان با بیان اینکه شیعه و مؤمن یعنی کسی که قلب او با توحید پیوند خورده است، گفت: توحید یعنی اینکه خدا و وحدانیت او که همان لااله الاالله است و معبود حقی جز او نیست، چرا که کسی جز ذات خدا شایسته پرستش نیست کسی که دارای قدرت و لطف بی‌نهایت، خالق، محیی و میمیت باشد او معبود است.

 

وی افزود: کسانی که قدرت ندارند حتی بال یک مگس را بسازند نمی‌توانند خود را معبود دیگران قرار دهند معبود کارگردان ظاهر و باطن هستی است و در خانه غیر او رفتن کفر است.

 

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: در روایات آمده است که به موسی بن عمران (ع) فرمودند نمک آش خود را از خداوند بخواه به این علت که هیچ کس و هچ چیز را دخیل در توحید نکند.

 

قلب ناخالص برای انسان ضرر دارد

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه قلب مؤمن با قیامت، فرشتگان، پیامبران و خوبان عالم در ارتباط و خالص است، ابراز کرد: اصرار پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) بر این است که انسان بر خلوص دل خود بکوشد، قلبی که خالص نیست نه تنها منفعت ندارد بلکه برای انسان ضرر نیز دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: دلی که آلوده به حالات زشت مانند حسد، بخل، حرص و ریا باشد ناخالص و مطرود پروردگار است، پیامبر (ص) می‌فرمایند: پاره گوشتی به نام قلب در اختیار انسان است که اگر سالم باشد تمام اعضا و جوارح در اختیار انسان بوده و برای او مفید است، انسان حسود آرامش ندارد همین ناراحتی او را بیمار می‌کند.

 

وی افزود: اگر قلب سالم باشد سایر اعضا و جوارح انسان سالم خواهد بود، راه صدق بهترین راه سالم‌ نگه داشتن قلب است اما مقداری زحمت دارد چرا که دل‌های خیلی گرفتار تعلقات و محبت‌های غیرالهی هستند./202/807/ب1

ارسال نظرات