۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۴۳۸
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

معضلات فرهنگی در رأس مشکلات امروز جامعه است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با اشاره به در اولویت قرار داشتن حل مشکلات کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: تغییر سبک زندگی و اثرگذاری های فرهنگی غرب در کشور از دغدغه های اساسی رهبر معظم انقلاب و مردم است.
حسین تقی پور

حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، بر لزوم اهتمام مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: آنچه امروز در بین آحاد جامعه به عنوان درد مهم و دغدغه زندگی مطرح است، مشکلات و معضلات فرهنگی است.

 

وی با اشاره به مهم تر بودن مشکلات فرهنگی نسبت به گرفتاری های اقتصادی و معیشتی، افزود: غصه آمار وحشتناک طلاق و افزایش سن ازدواج، از هم پاشیدگی خانواده ها، از هم گسیختگی نسل ها و تمرد فرزندان از والدین، معضلات ناشی از شبکه های گسترده مجازی، شبکه های ماهواره ای و تزریق شبهات با تغییر سبک زندگی از مهمترین دغدغه های فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه ما است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ورود جدی مجلس دهم برای آسیب شناسی و تصویب قوانین جامع فرهنگی برای رفع معضلات کنونی در حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با مشورت کارشناسان امر در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای رفع معضلات مهم فرهنگی جامعه قوانین کاربردی و قابل اجرا را تصویب کند.

 

وی به رسالت حوزه های علمیه درباره فرهنگ در جامعه پرداخت و تأکید کرد: حوزه علمیه به عنوان یکی از اثرگذارترین بخش های فرهنگی در کشور باید با شناخت درست معضلات فرهنگی کشور، برای آن راه حل مناسب براساس باورهای دینی معرفی کند.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی، گفت: تغییر سبک زندگی و اثرگذاری های فرهنگی غرب بر روی سبک زندگی در کشور از دغدغه های اساسی مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان این مطلب که حوزه های علمیه باید حضوری فعال تر در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و تطبیق الگو با عمل به ویژه از سوی مسؤولان داشته باشد، افزود: تطبیق سخنان اخلاقی یک روحانی بر روی منابر با رفتار عملی کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی توسط عامه مردم نشان دهنده مهم بودن جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی ما است.

 

امام جمعه گتاب با اشاره به کار مناسب تشکیلاتی برای پیگیری دغدغه های مقام معظم رهبری از سوی روحانیت، ادامه داد: اگر حوزه های علمیه به صورت جدی به هشدارهای مقام معظم رهبری عمل نکند و حضور مؤثر و منسجم تری در عرصه فرهنگی نداشته باشد، دچار انزوا می شود.

 

وی دیگر انتظار را از مجلس دهم قاطعیت در اصول کلی انقلاب با شناخت جریانات معارض و برخورد جدی با آنها عنوان کرد و اظهار داشت: عدم شفافیت در مواضع سیاسی در اصول انقلاب یک فاجعه و بلیه ای است که می تواند انسان را به وادی منفعت گرایی سوق دهد.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به سوگند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای دوره نمایندگی، تصریح کرد: برخی از جریانات ضد انقلاب به دنبال غبار آلود کردن فضای سیاسی کشور هستند تا دست های پشت پرده و صحنه گردانان اصلی جریاناتی مانند فتنه 88 در کشور مشخص نشود.

 

وی ادامه داد: عدم بصیرت و هوشیاری و بعضا بلاهت سیاسی می تواند یک فرد فعال و مسؤول در حوزه سیاسی کشور را کم کم به وادی دشمنی با نظام اسلامی بکشاند و این زنگ خطری برای مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره گسل های ناشی از نگاه قومی، عقیدتی و جناحی، گفت: با نگاه درست تحلیلی از سنت عملی پیامبر گرامی اسلام(ص)  و اهل بیت(ع) تقوی، دلسوزی و مواسات سه فاکتور زندگی مسالمت آمیز در جامعه دینی محسوب می شود.

 

وی با انتقاد از انفعال مسؤولان اجرایی کشور درباره تداوم مواضع خصمانه مقامات آمریکا پس از برجام، خاطرنشان کرد: سیاست خصمانه و استکباری مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی پس از برجام هیچ تغییری نکرد و انتظار واکنش قاطعی از مسؤولان در این باره خواسته آحاد ملت ایران است.

 

حجت الاسلام تقی پور تبعات انفعال در حوزه سیاسی خارجی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ذلیل شدن و پذیرفتن خواری، خروج از مسیر استقلال، هدر رفت ثمره مجاهدت امام و شهیدان، تغییر مسیر از یک کشور انقلابی الگو به یک کشور ترسو و ایجاد یاس در دل دوستان انقلاب در اقصی نقاط جهان از تبعات انفعال در برابر استکبار از جمله شیطان بزرگ است.


امام جمعه گتاب با توصیه به مسؤولان سیاست خارجی و امنیتی برای محاسبه دقیق رفتاری و عملکردی دشمنان نظام اسلامی، تأکید کرد: باید از تجربیات گذشته در خصوص عملکرد مقامات آمریکایی و غربی درس گرفت محاسبات دقیقی از اقدامات آنها داشت./1313/302/ب2

ارسال نظرات