۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۳۱۵۵۶
مدیر مدرسه علميه امام حسين مراغه مطرح کرد؛

طرح آموزش سطح مقدمات در ۴ سال ارتقای کيفيت تحصيل طلاب را در پی داشت

حجت‌الاسلام‌ داننده با تشریح روند تحصيلی و طرح ویژه مدرسه امام حسين (ع) مراغه برای گذراندن سطح مقدماتی در چهار سال تحصيلی، گفت: این شيوه دارای بازدهی بالا، سرعت و کيفيت در تحصيل است.
حوزه علمیه مراغه

حجت‌الاسلام‌والسملمین حسین داننده، مدیر مدرسه امام حسين (ع) مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به شرایط خاص مدرسه امام حسين (ع)، گفت: با توجه به اینکه طلاب مدرسه امام حسين مراغه دیپلم بوده و از سن نسبتاً بالائی برخوردارند، این مدرسه برای اتمام شش‌پایه در چهار سال برنامه ویژه‌ای دارد.

 

وی در ادامه به شيوه اتمام شش‌پایه در چهار سال تحصيلی در مدرسه امام حسين (ع) مراغه را تشریح کرد و ابراز داشت: طلاب پایه نخست برای تقليل و سبک‌سازی دروس پایه دیگر، برخی کتب جنبی و عمومی را که جنبه تخصصی ندارند، مانند کتب عقاید در شهریور همان سال به اتمام می‌رسانند.

 

حجت‌الاسلام داننده در تشریح سال دو تحصیل این طرح، ابراز داشت: در سال دوم تحصيلی در روزهای تعطيل رسمی و روزهای پنجشنبه و جمعه از نيم سال دوم به تحصيل برخی کتب سال سوم اشتغال پيدا می‌کنند، در تابستان سال دوم، طلاب با حضور در کلاس تعداد دیگری از کتب پایه سوم را تحصيل و به اتمام می‌رسانند.

 

وی بابیان اینکه هدف از این طرح کاهش زمان تحصيل و ارتقاء کيفيت است، افزود: بنابراین برنامه‌ریزی طلاب موفق می‌شوند تا پایه سوم را در انتهای سال دوم تحصيلی خود به اتمام برسانند و پایه چهار، پنج و شش نيز به همين منوال بوده و به همين شيوه این سه‌پایه راه هم در عرض دو سال به تمام می‌رسانند.

 

مدیر مدرسه امام حسين (ع) ویژگی‌های این طرح را تشریح کرد و افزود: طبق بررسی‌ها و تجربه حاصل از این طرح، به بازدهی بالای طلاب، انرژی و روحيه خاص طلاب برای تحصيل و باکیفیت بهتر رسيدیم، ازاین‌رو در این طرح طلاب با سرعت و کيفيت بالا و روحيه مضاعف دروس حوزوی را تحصيل و تکميل می‌کنند که از احساس موفقيت ناشی است.

 

وی بابیان اینکه طرح تابستانی هرساله برای طلاب پایه نخست برای ارتقای سطح علمی طلاب در قالب تحقيق و به‌صورت تطبيقی با متون دینی و ترجمه متون برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح تابستانی این مدرسه با چنين رویکردی برنامه‌ریزی‌شده است تا طلاب در زمان کم دروس خود را باکیفیت بالا به اتمام برسانند.

 

مدیر مدرسه امام حسين (ع) مراغه بابیان اینکه طلاب پایه نخست این مدرسه علميه افزون بر برنامه‌های مذکور برنامه‌های جنبی دیگری نيز دارند، ادامه داد: افزون بر برنامه فوق، کلاس‌های روش مقاله‌نویسی، روش تبيين مطلب و دوره‌های دیگر مناسب با طلاب پایه نخست برنامه‌ریزی می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در این طرح تمرکز خود را برای استفاده بهتر از اوقات فراغت طلاب و بهره‌گیری احسن از عمر و جوانی آن‌ها جمع کرده‌ایم، ادامه داد: این طرح دارای مزایای قابل‌توجهی برای تحصیل طلاب علوم دینی داشته است و آن‌ها را برای تحصیل بهتر هدفمند نموده است./854/302/ب3

ارسال نظرات