۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۶۹۵
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تشریح کرد؛

ویژگی‌های شیعه واقعی در روایات

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: کسی که پنج ویژگی دین‌داری، حیا، عدالت، حسن خلق و حس ادب را در وجود خود نداشته باشد در او خیری نیست، شیعه از این پنج رزق و روزی بهره‌مند است.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شامگاه جمعه 21 خرداد طی مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، درباره شیعه، گفت: شیعه واقعی و محب اهل‌بیت (ع) خالی از عمل نیست بلکه دلی پر از عشق به خدا و اهل‌بیت (ع) دارد که این نیز میوه درخت پاک معرفت است خداشناسی که صفات خدا را درک کرده و ضمن عشق الهی به قرآن و اهل‌بیت (ع) اقتدا می‌کند.

 

وی افزود: همان‌گونه که زمین انبار رزق مادی است شیعه انبار رزق‌های معنوی پروردگار است، شیعه روشن است، به دیگران نیز روشنی داده و ظلمت را فراری می‌دهد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مؤمن واقعی هر چه میوه دهد پاک است و آفت‌هایی مانند ریا، خودخواهی و خودپسندی در آن نیست، عنوان کرد: امیرمومنان علی (ع) می‌فرمایند همه وجود شیعه کلید در هدایت است، ضمن اینکه خود هدایت‌شده تلاش می‌کند دیگران را وارد عرصه هدایت الهی کند.

 

مفسر قرآن کریم افزود: شیعه انسانی است که از همه وجود خود همچون چشم، گوش، زبان و قلب که خداوند به او هدیه کرده بهره برده و به دیگران نیز بهره می‌رساند، شیعیان واقعی به یکدیگر منفعت رسانده و تلاش می‌کنند دنیا و آخرت همدیگر را آباد کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام شیعیان واقعی اعم از مرد و زن محب و یار یکدیگر هستند، ابراز کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند: صفت مومنان در محبت به یکدیگر همچون دو برادر است که اختلاف و تفرقه و نزاع ندارند بلکه نسبت به یکدیگر عشق می‌ورزند، همان‌گونه که بین انبیا الهی این برادری وجود داشته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: 72 تن کربلا انسان‌هایی در یک بدن بودند که کوچک‌ترین اختلافی باهم نداشتند گویا همه یک نفر و حل‌شده در روح امام حسین (ع) بودند، هر آنچه امام حسین (ع) می فرموند با جان و دل پذیرفته و همه عاشق و یار یکدیگر بودند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه گفت: دل غیر شیعه چنین محبتی نداشته و ندارد، شیعه اگر آزار ببیند ناراحت نمی‌شود چون می‌داند که انبیا الهی هم همچون او اذیت و آزار دیدند.

 

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه شیعه انبار رزق معنوی درباز خداوند است که دیگران هم می‌توانند از او استفاده ببرند، اظهار داشت: امام از وجود خود دنیا دنیا بهره برده و به دیگران نیز دنیا و دنیا بهره می‌رساند، شما ای برادران تلاش کنید که به خود و دیگران بهره برسانید در این مسیر هم به سن و جیب خالی خود نگاه نکنید هنوز که هنوز است حوزه‌های علمیه ما دارند از ابوذری که جیب خالی داشت بهره‌ها می‌برند.

 

وی ضمن بیان اینکه مرده شیعه هم به اهل دنیا سودرسانی دارد، ابراز کرد: کسی که 5 خصوصیت دین‌داری، حیا، عدالت، حسن خلق و حس ادب را در وجود خود نداشته باشد در او خیری نیست، شیعه از این 5 رزق و روزی بهره‌مند است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: شیعه واقعی به آنچه خدا از قرآن و اهل‌بیت (ع) عطا کرده ایمان دارد، کل رفتارش عادلانه است چراکه دو میزان دین و عقل را از جانب خداوند نزد خود دارد، هنگام دعوت به گناه حیا می‌کند، حسن خلق یعنی مهربانی، محبت، عاطفه، نرمی و صداقت دارد، و در نهایت حسن ادب دارد یعنی با همه نیکو برخورد می‌کند.

 

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: رمضان آتش رحمتی است که تمام بدی‌های گذشته انسان را می‌سوزاند./202/807/ب1

ارسال نظرات