۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۳۱۷۰۲
استاد حوزه علمیه:

دشمن از نمادسازی برای ضربه به دین استفاده می‌کند

حجت الاسلام اکبرنژاد با انتقاد از برخی نمادسازی‌های مغرضانه، گفت: 200 سال قبل وقتی می‌خواستند به جایگاه مسجد و روحانیت ضربه بزنند، موجودی به نام ملانصرالدین ساختند و از طریق آن این جایگاه را تمسخر کردند.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد، خطیب مشهور استان تهران شامگاه جمعه 21 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اگر فرد بداند که دشمنی به نام شیطان دارد قطعا در رفتارهای خود مراقبت می‌کند، زیرا می‌داند موجودی هست که هر لحظه او را وسوسه می‌کند.



وی افزود: در روایات آمده است، وقتی یک عالِم عامل در یک منطقه فوت کند، یک میلیون شیطان آزاد می‌شوند، زیرا شیاطین می‌دانند اگر یک عالم فساد شود، یک جامعه به فساد می‌رود.



پژوهشگر دینی ابراز داشت: در فضاهای مجازی گاهأ افراد بسیار بی دلیل وارد فضاهای آلوده و مستهجن می‌شوند، در آن زمان فرد اگر بداند این لحظه نیز در معرض وسوسه‌های شیطان است به سرعت از این فضا خارج می‌شود.



وی اضافه کرد: اگر انسان در زندگی وجود شیطان را قبول نکند و باور نکند که چنین موجودی وجود دارد، دیگر خود را تنها می‌یابد و دست به هر کاری هم می‌زند.



حجت الاسلام اکبر نژاد تصریح کرد: کار شیطان این است که انسان را مدام وسوسه می‌کند و به همین دلیل انسان مدام بیش طلب می‌شود و می‌خواهد به موضوعات مختلف دنیوی توجه کند.



وی گفت: پناه بردن به خدا بسیار مهم است، تکرار دوری جستن از شیطان بسیار به انسان کمک می‌کند تا انسان از شر شیطان دور بماند.



استاد حوزه علمیه درباره ترفندهای شیطان، بیان داشت: یکی از مکرهای شیطان این است که خودش را انکار می‌کند و از این طریق برخی افراد وجود شیطان را منکر می‌شوند.


 
حجت الاسلام اکبر نژاد با انتقاد شدید از برخی نمادسازی‌های مغرضانه، عنوان داشت: 200 سال قبل وقتی می‌خواستند به جایگاه مسجد و روحانیت ضربه بزنند، موجودی به نام ملانصرالدین ساختند و از طریق آن این جایگاه را تمسخر کردند.



وی تأکید کرد: خداوند در قرآن با یک نمادسازی شیطان را به انسان معرفی می‌کند تا از طریق آن انسان را بترساند.



حجت الاسلام اکبر نژاد در پایان و درباره برداشت‌های مختلف از قرآن بیان داشت: نمی‎‌توان بیان توصیفات بهشتی را که بنا بر تفکر آن زمان اعراب بوده است یک ایراد برای قرآن دانست، زیرا خداوند به زبان هر قومی با آن‌ها صحبت می‌کند. باید بیان توحید از زبان یک عرب را یک عظمت برای قرآن دانست. امروز هم می‌‎شود با بیان امروزی عظمت خدا را معرفی کرد./202/856/ب1

ارسال نظرات