۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۹۶۶
امام جمعه تسوج:

مجلس دهم دولت را از خواب برجام بیدار کند

حجت‌الاسلام بجانی گفت: مجلس باید دولت را از خواب برجام بیدار کند تا با کار انقلابی روح تازه‌ای در اقتصاد کشور دمیده شود.
حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج

حجت‌الاسلام‌ بجانی، امام‌جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دهم، اظهار داشت: در امر مدیریت فرهنگی کشور بی‌نظمی و بی‌برنامگی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه ده‌ها سازمان و نهاد مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند اما سبک زندگی در جامعه ما به سمت غرب سوق داده می‌شود، ابراز داشت: این امر سبب شده است تأثیرات منفی در جامعه گذاشته شود و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی که از غنای بالائی برخوردار است.

 

امام‌جمعه تسوج ادامه داد: بدتر از آن اینکه بعضی مسؤولان بی‌کفایت فرهنگی کشورمان از شاخصه‌های فرهنگی غرب دفاع کرده و آن را نوعی ترقی می‌دانند و این زنگ هشداری است که مجریان فرهنگی به‌ جای پرداختن به امور حاشیه‌ای در جهت تحقق سبک زندگی اسلامی بکوشند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود از نمایندگان مجلس دهم خواست بدون ملاحظات سیاسی و جریانی و جناحی با هر ترکیبی که هستند به دولت کمک کنند تا کشور را از زیر بار وضعیت سنگین رکود اقتصادی خارج کند و کشور بتواند از نظر اقتصادی به استقلال و قدرت کافی دست یابد.

 

حجت‌الاسلام بجانی ریل‌گذاری اقتصاد مقاومتی را تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: مجلس در رأس امور است و حقیقتاً نیز باید در رأس امور باشد، بنابراین مجلس نباید تنها به تصویب قانون مشغول باشد، بلکه تا اجرای آن باید ناظر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه مجلس که در عرصه اقتصادی انقلابی عمل کند و مجلس باید دولت را از خواب برجام بیدار کند تا با کار انقلابی روح تازه‌ای در اقتصاد کشور دمیده شود و زمینه شکوفایی ظرفیت‌های داخلی کشور فراهم شود و مردم شاهد رونق اقتصادی در کسب‌ و کار خود باشند.

 

امام‌جمعه تسوج با تأکید بر ورود مجلس به عرصه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و توجه به امر معیشتی مردم، ادامه داد: امروز وضعیت معیشتی و درآمد مردم باید در اولویت کارهای مجلس و دولت باشد، این مردم با جان و دل از انقلاب حمایت کرده‌اند و باید دولت و مجلس پاسخ ملت را بدهد.

 

وی با تأکید بر توجه به امر فرهنگ در مقوله اقتصادی کشور، ادامه داد: فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی در تمامی ابعاد زندگی خود سبب‌ساز اقتصاد مقاومتی است، غرب‌زدگی، مصرف‌گرایی و تجملات از آفت‌های بزرگ جامعه اسلامی و مسلمانان است که باید از میان برود./854/303/ب2

ارسال نظرات