۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۳۲۲۷۴

همایش «از صفر تا ملکوت» برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش «از صفر تا ملکوت، ویژه دختران آفتاب» با همکاری بنیاد بین المللی عفاف و حجاب در دانشگاه مراغه برگزار شد.
همایش از صفر تا ملکوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش یک روزه «از صفر تا ملکوت، ویژه دختران آفتاب»  با همکاری بنیاد بین المللی عفاف و حجاب با هدف تبیین ارزش های حجاب و عفاف از دیدگاه مبانی عالی اسلامی امروز در دانشگاه مراغه برگزار شد.


حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مؤسسه ریحانه النبی قم در این همایش با ارائه دلایل عقلی و روایی لزوم داشتن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اظهار داشت: با این فضایی که غرب به مدد رسانه های متعدد و رنگارنگ بوجود آورده، لازم است بانوان جامعه اسلامی با حساسیت بیشتری از حجاب و عفاف خود صیانت کنند.


وی با تأکید بر این‌که خسارت کم حجابی بیشتر متوجه خود بانوان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمینه حجاب و عفاف با وجود همه تلاش های صورت گرفته چندان عملکرد متناسبی با اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی نداشته ایم، در حالی‌که حجاب جزو هویت انقلاب اسلامی و از نگاه دینی نیز از جمله ضروریات دین است.


حجت الاسلام ابراهیم‌پور افزود: یکی از مباحث مهمی که باید برای عموم به خوبی تبیین شود و در این میان حوزویان رسالت مهمی برعهده دارند، این است که حجاب را یک پدیده تک بعدی به مردم معرفی نکنند، چنان که می دانیم اندیشه امام و رهبری و علما و مراجع تقلید نیز این گونه نبوده و نیست.


این کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر این که حجاب یک مسأله صرفاً شرعی نیست، گفت: حجاب اساساً نماد حضور و پایبندی انسان مسلمان در جامعه اسلامی است، از این رو با مباحث بنیادین و کلیدی ارتباط پیدا می کند؛ از این حیث باید نسبت به ترویج این نماد فراتر از تکالیف شرعی اهتمام داشت و حال آن که متاسفانه در این باره کم کاری صورت گرفته است.


وی با بیان این که باید حرکات دشمن در قالب تهاجم فرهنگی را بسیار جدی گرفت و برای مقابله با آن برنامه منسجم داشت، اظهار داشت: امروز فرهنگ عفاف و حجاب خط مقدم جبهه ما در برابر تهاجم فرهنگی است، ضمن آن که نفوذ دشمن در این زمینه تاثیرات بسیار نامطلوبی در کلیت جامعه خواهد داشت.


همچنین در این همایش حجت الاسلام مصطفی آقایی، استاد حوزه و دانشگاه با پخش تصاویری از تشرف بانوی چینی به دین مبین اسلام و سبک زندگی و اعتقادات مسلمانان چینی، رفتار و کردار اسلامی و اخلاق نیکو را بارزترین شیوه جذب غیرمسلمانان به دین مبین اسلام عنوان کرد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات