۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۲۷۲۴
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

مقصد شیعه برای رسیدن به خدا از مسیر ولایت امیرمومنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: شیعه برای رسیدن به مقصد الهی از طریق جاده ولایت امیرمومنان علی(ع) وارد آخرت می‌شود، که در این مسیر کسی با او شریک نیست.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خطیب مشهور و مفسر قرآن کریم، شامگاه چهارشنبه 27 خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان ضمن سخنرانی در حسینیه همدانی‌ها به حقیقت شیعه واقعی پرداخت و گفت: شیعه در این دنیا تنها مسافری از ولادت تا مرگ نیست بلکه سفری ارادی با مقصد الهی دارد.

 

وی افزود: همه انسان‌ها در دنیا بالاجبار به سوی آخرت سفر می‌کنند اما سفر ارادی سفر به سوی پروردگار است که شیعه آن را انتخاب می‌کند و بسیاری مسافر این سفر نمی‌شوند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر کس با تکیه بر آنچه انجام داده وارد قیامت می شود، عنوان کرد: به محض برپا شدن قیامت پیامبر(ص) با تکیه بر حضرت امیرمومنان علی(ع) وارد محشر می‌شود، یعنی هر کس با تکیه بر هر آنچه از اعمال شایسته که انجام داده وارد قیامت می‌شود، پیامبر(ص) نیز می‌فرمایند: امیرمومنان علی(ع) را ساختم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: صبح 27 رجب وقتی پیامبر(ص) به پیامبری مبعوث شد نخستین ایمان‌آورندگان به ایشان حضرت خدیجه(س) و امیرمومنان علی(ع) بودند که همانجا نیز پیامبر(ص) از حضرت خدیجه بر ولایت امیرمومنان علی(ع) بیعت گرفت.

 

مفسر قرآن کریم افزود: خداوند به حضرت خدیجه(س) چیزی رایگان نداد او مملو از ولایت امیرمومنان علی(ع) بود، از سوی اهل سنت در روایت نقل شده که حداقل 10 بار خداوند از طریق جبرئیل به پیامبر(ص) فرموده که سلام مرا به حضرت خدیجه(س) برسان.

 

وی با اشاره به اینکه شیعه تنها مسافر به سوی آخرت نیست، تصریح کرد: شیعه یک سفر امتیازی دارد که در این سفر هیچ کس با او شریک نیست، در روایات اهل سنت نقل شده اگر خداوند به کسی عمر بسیار طولانی دهد که در کعبه تمام شب‌ها را نماز خوانده و تمام روزها را روزه بگیرد اگر بی‌ولایت امیرمومنان علی(ع) وارد قیامت شود با سر به جهنم وارد می‌شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: مسافر باید از جاده اصلی یعنی ولایت امیرمومنان علی(ع) وارد آخرت شود در غیر این صورت جاده ای برای ورود به آخرت وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: جاده ای در این عالم کوتاه‌تر از مسیر الهی نیست که نیاز به توحید خالص قلبی، شناخت و حرکت بر اساس قوانین انبیا و پیامبران، ولایت ائمه معصومین(ع)، ترک محرمات، انجام واجبات و مخلق شدن به اخلاق‌الله، دارد./202/807/ب1

ارسال نظرات