۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۸۴۴
مدیر مسؤول غرفه بنیاد فرهنگی امامت:

توجه دولت به جنبه فرهنگی قرآن پررنگ نبوده است

مدیر مسؤول غرفه بنیاد فرهنگی امامت گفت: توجه دولت فعلی به جنبه فرهنگی قرآن پررنگ نبوده است و بودجه‌ای برای این امر اختصاص نداده‌ است.
بنیاد فرهنگی امامت

محمد مهدی رضوی‌‌پور مدیر مسؤول غرفه بنیاد فرهنگی امامت در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، با اشاره به اینکه این حوزه زیر نظر آیت‌الله میلانی است اظهار داشت: رسالت ما در حوزه اعتقادات و مباحث اعتقادی مردم است، به همین منظور در زمینه امامت دارای آثار مختلفی هستیم.

 

وی ادامه داد: در رابطه با مبحث امامت ما فصلنامه امامت پژوهی را داریم که در شماره 16 چاپ است، در ضمن رسالت دیگر ما در نمایشگاه مبارزه با نحله‌های تکفیری و فکری است که در اصل نوعی مبارزه با تفکرات منفی به شمار می‌رود.

 

رضوی ‌پور با بیان اینکه ما در راستای مبارزه با نحله‌های فکری شیوه‌های مختلفی را ایجاد کرده‌ایم خاطرنشان کرد: در این راستا اثری چون رمان پسرک و سرکار را داریم که در اصل گفت‌وگو و مناظره یک جوان شیعه عربستانی با یک سرکار وهابی است و این اثر برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده که مسابقه‌ای در این اثر نیز در نظر گرفته شده است.

 

مدیر غرفه بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اهداف این مجموعه یادآور شد: ما در این موسسه تلاش کردیم سبک و شیوه زندگی در خانواده، کودک و نوجوان و گفتگوهای اعتقادی را به مردم عرضه کنیم.

 

وی افزود: در راستای نظم نمایشگاه باید خاطرنشان شد که بحث اطلاع رسانی و تبلیغ نمایشگاه قرآن برای عموم مردم ضعیف بوده است و ما شاهد این بودیم که شهرداری تهران در بیلبوردها و تبلیغات خیابانی بسیار ضعیف عمل کرده است، از سوی دیگر صدا و سیما و رسانه‌های دیگر نیز مانور زیادی در این راستا پیاده نکردند.

 

رضوی‌پور با بیان اینکه زمان بندی نمایشگاه امسال خوب نیست تصریح کرد: از نظر زمانی نمایشگاه قرآن امسال 2 ساعت قبل از افطار تا 3 ساعت بعد از افطار برگزار می‌شود و این دقیقا در زمانی است که مردم در حال تدارک افطار یا میهمانی هستند بنابراین وقتی برای نمایشگاه نخواهند داشت.

 

مدیر غرفه بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اینکه توجه دولت فعلی به جنبه فرهنگی قرآن پررنگ نبوده است و بودجه‌ای برای این امر اختصاص نداده‌ ابراز داشت: در این نمایشگاه به ما که غرفه برتر سال گذشته بوده‌ایم فضای کمی داده‌اند و همچنین غرفه راهنما برای اطلاع از راهروها و نشانه غرفه‌ها وجود ندارد و این نشان از سطح کیفی پایین نمایشگاه را دارد.

 

وی در پایان گفت: وقتی تبلیغات مسؤولان کمرنگ باشد حضور مردم کمتر می‌شود و فرهنگ قرآنی ما به حاشیه می‌رود./302/816/ب1

ارسال نظرات