۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۳۲۹۹۷
امام جمعه دماوند تبیین کرد؛

سهم مبلغان و حوزه‌های علمیه در پاسخ به شبهات دشمنان

استاد حوزه علمیه گفت: تبیین جهاد کبیر و راه تحقق آن، مبلغان با استفاده از فضاهای حقیقی و مجازی، بیان کلمات ناب اهل بیت(ع)، استفاده از کلمات و روش های متناقض در برابر انحرافات و شبهات دشمن و روایات صحیح و پرهیز از بیان سیره های ضعیف از اهل بیت(ره) در راستای نشر معارف دینی تلاش کنند.
حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند

حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که در این جامعه اسلام ناب توسط امام راحل برای مردم توضیح داده شد و مردم با این نسخه شفابخش، انقلاب کردند و از ابتدا می دانستند که چه می خواهند و برای چه چیزی جانبازی می کنند.

 

بعد تبلیغی انقلاب ما را از انحرافات مصون داشت

امام جمعه دماوند اظهار داشت: اینکه امام قیام کردند، چند ویژگی برای انقلاب ایجاد کرد و مهم ترین آن این بود که بعد تبلیغی انقلاب ما را از انحرافات مصون داشت و این انحرافات همان نقطه مهمی بوده که بسیاری از ملت ها را زمین زده است و این انحرافات همان نقطه مهمی است که بنی امیه نمی گذاشتند در جامعه مطرح شود؛ امام صادق(ع) می فرمایند که بنی امیه به جامعه تبلیغی خود اجازه می دادند که هر چیزی از واجبات بیان شود، اما در رابطه با بیان انحرافات که آسیب زا است، نمی گذاشتند مبلغی سخن بگوید؛ آن حضرت می فرمودند که علتش این بود که می خواستند روزی مردم را به آن انحرافات وادار کنند و از بصیرت مردم می ترسیدند.

 

وی تصریح کرد: امروز در دهه چهارم انقلاب هستیم و پرچم هدایت آن در دستان رهبر معظم انقلاب است که اگر امام هیچ اقدامی در رابطه با ادامه انقلاب اسلامی نداشتند، مگر تربیت شاگرد خلف و رهبری آینده که به درستی ظرفیت ایشان را شناختند و به کار گرفتند، جامعه ما در 27 سال گذشته که هر روز از رحلت امام فاصله گرفته است، به انتخاب خبرگان تبریک گفته و اعتماد بیشتری پیدا کرده و خود را مدیون مجلس خبرگانی می داند که باید مجمع آن روز خبرگان را اهالی بهشت نامید.

 

ضرورت اهمیت تبیین جهاد کبیر و راه های تحقق آن از سوی مبلغان/سهم مبلغان و حوزه های علمیه در پاسخ به شبهات دشمنان

حجت الاسلام علاءالدینی درباره اهمیت تبیین جهاد کبیر از سوی مبلغان گفت: رهبر معظم انقلاب همین مسأله نفوذ و ولنگاری فرهنگی را به عنوان آسیب مطرح می کنند و در ادامه راه درمان آن را جهاد کبیر می نامند؛ قرآن کریم سه ویژگی را گستره، روش و ابزار را برای جهاد کبیر نام می برد؛ امروز مبلغان باید در تبیین جهاد کبیر و راه تحقق آن با بیان اراده دشمن بر نحوه مقابله با انحرافات موفق باشند.

 

امام جمعه دماوند به سهم مبلغان و حوزه های علمیه در پاسخ به شبهات دشمنان پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز سهم مبلغان و حوزویان با توجه به فضاهای موجود به خصوص فضای مجازی، می تواند سهم ویژه ای باشد؛ سید شرف الدین می فرمود هدایت منتشر و تبلیغ نمی شود، مگر از راهی که ضلالت و گمراهی تبلیغ می شود.

 

وی افزود: مبلغان باید با شناخت فرصت های موجود، قدر این فرصت ها را دانسته و با استفاده از فضاهای حقیقی و مجازی و بیان کلمات ناب اهل بیت(ع) در راستای نشر معارف دینی تلاش کنند.

 

لزوم پرهیز مبلغان از بیان سیره های ضعیف از اهل بیت

حجت الاسلام علاءالدینی بر استخراج و انتقال منابع اصیل اسلام ناب تأکید کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه ما است که اسلام نابی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب تأکید داشته و دارند را از منبع اصیل خود استخراج کنیم و همان را به دیگران مخصوصا نسل جوان انتقال دهیم و انحرافات و شبهات دشمن را با استفاده از کلمات و روش های متناقض خودشان و با روایات و مستنداتی که صحیح باشد، پاسخ دهیم.

 

امام جمعه دماوند در پایان مبلغان را به دوری بیان سیره های ضعیف از اهل بیت(ع) توصیه و تصریح کرد: از سیره های ضعیف در برخورد با شبهات استفاده نکنیم که دشمنان به دنبال شبهه افکنی هستند تا پاسخ های احتمالی ما را به عنوان تخطئه ما تبلیغ کنند./822/ت302/س

ارسال نظرات