۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۲۴۸
مدیرکل اوقاف لرستان:

احیای موقوفات وظیفه ای شرعی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان احیای موقوفات را وظیفه ای شرعی خواند و گفت: نباید در امر موقوفات کوتاهی صورت گیرد.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، ظهر امروز، در مراسم معارفه سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد گفت: وقف پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و خدمت در این عرصه و تلاش برای هدایت نیات واقفان به سمت نیازهای دینی فرهنگی در ارتقای وضعیت فرهنگی دینی جامعه مؤثر است.

 

وی با اشاره به خطبه ۳۷ نهج‌البلاغه امام علی(ع) افزود: انجام وظیفه و جدیت در کارها مهم ترین وظیفه یک مدیر و مسؤول در هر عرصه ای است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان انجام وظایف مسؤولان را امری مهم در جهت برطرف شدن مشکلات مردم و کسب رضای الهی بیان کرد.

 

وی با بیان این که امامزادگان و موقوفات دو امانت مهم در اوقاف هستند، اظهار داشت: امامزادگان، ذریه حضرت زهرا(س) هستند و در این دو عرصه باید خدمات چشمگیری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که خدمت در سازمان اوقاف و امور خیریه شغل نیست، افزود: خدمت به امام زادگان و در عرصه وقف اجر معنوی دارد.

 

وی با تأکید بر احیای موقوفات خاطرنشان کرد: وقف و نیات واقفان باید به سمت نیازهای جامعه هدایت شود و در این راستا باید ابتدا نیازهای جامعه شناسایی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که پاسداری از موقوفات وظیفه ای شرعی است، اظهار کرد: کوتاهی کردن در امر وقف و احیای موقوفات تفاوتی با موقوفه خوار ندارد.

 

وی با تأکید بر توجه و انجام وظیفه در سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: باید در این دنیا و آخرت پاسخگوی عمل خود باشیم.

 

گفتنی است، در پایان از زحمات حجت الاسلام محمدجواد خاکباز قدردانی و حجت الاسلام رضایی پور به عنوان سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد معرف شد./9459/202/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات