۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۳۳۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

۳ میلیارد ریال اعتبار به فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی اختصاص یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای انجام و حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی این استان در سال جاری خبر داد.
ثابت قدم وحید- نشست شورای قرآنی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، با اشاره به آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی استان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیش از ماه رمضان با دستگاه‌های مختلف هماهنگی شده و برنامه‌های قرآنی برای اجرا منعکس شده است اما لازم است فعالیت‌های قرآنی از طریق شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی جهت‌دهی شوند.

 

وی که دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی نیز هست، افزود: برای امسال سه میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای فعالیت‌های قرآنی در استان اختصاص یافت که از این میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح‌های قرآنی برخی دستگاه‌ها و 500 میلیون ریال هم برای طرح‌های ارسالی است.

 

ثابت‌قدم وحید با بیان اینکه اعتبار مزبور صرف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: برای سال جاری برنامه‌های خوبی برای ترویج قرآن در استان پیش‌بینی‌شده که در طول سال اجرایی می‌شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف می‌توانند طرح‌های قرآنی خود را در قالب فعالیت‌های قرآن و عترت به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند تا بعد از بررسی‌های لازم بودجه موردنظر اختصاص یابد.

 

وی از مدیران حاضر و نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خواست طرح‌هایی را در جلسه مطرح کنند که خارج از فعالیت‌های درون سازمانی بوده و خلاقانه و مبتکرانه باشد.

 

ثابت‌قدم وحید در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای فعالیت‌های هفته قرآن و عترت در استان، افزود: اگرچه تا هفته قرآن و عترت فرصت زیادی وجود دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات و همچنین اجرای حدود 16 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان در این هفته، لازم است برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر افزایش یابد.

 

وی جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی، جشنواره شعر و ادبیات قرآن و عترت، جشنواره نمایش و تئاتر قرآن و عترت، جشنواره فیلم و عکس، مسابقات آواها و نغمه‌های قرآنی، جشنواره پژوهشی فراخوان مقالات و پایان‌نامه‌ها با موضوع قرآن و عترت و موضوع ویژه سبک زندگی و شعار سال از منظر قرآن و اهل بیت و جشنواره و مسابقات قرآنی با مرکزیت شهرستان راز و جرگلان در رشته‌های تلاوت و حفظ را از برنامه‌های موضوعی برای هفته قرآن و عترت معرفی کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در آذرماه امسال، اظهار کرد: برگزاری 16 برنامه هنری و فرهنگی، جشنواره شعر استان، ارزیابی مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی، جشنواره هنرهای نمایشی و تلاوت قرآن برخی از ویژه‌برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان است.

 

گفتنی است، در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی با اختصاص 100 میلیون ریال اعتبار به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برای اجرای طرح تربیت مربی قرآن و مبلغ 50 میلیون ریال نیز به معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برای برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران و جوانان اختصاص یافت./202/9314/ب1

ارسال نظرات