۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۳۴۹۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ظرفیت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مورد غفلت واقع شده است

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که نقش فرهنگی طلاب و حوزه های علمیه به اندازه نقش تبلیغی آنان مهم است، گفت: ظرفیت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مورد غفلت واقع شده است.
مدرسه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز عصر امروز در جمع بانوان مبلغ ماه مبارک رمضان در تبریز اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت شیعه همواره در طول تاریخ افزون بر نقش سیاسی، تبلیغی و ارشادی، در حوزه های فرهنگی نیز اثرگذار بوده است.


وی با تاکید بر این‌که نقش فرهنگی طلاب و حوزه های علمیه خواهران به اندازه نقش تبلیغی آنان مهم است، خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از حوزه های فرهنگی نیازمند حضور پررنگ روحانیت و بانوان مبلغه هستیم، به جرأت می توان گفت؛ گسترش فرهنگ دینی در جامعه بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش خواهد داد.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته در حوزه های علمیه مهم ترین اصل در اثرگذاری روحانیت در عرصه های فرهنگی است، گفت: تربیت مبلغانی توانمند در عرصه های فرهنگی، هنری و مشاوره ای می تواند نقش ارزنده حوزه های علمیه را بیش از پیش به مردم نشان دهد.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که ظرفیت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مورد غفلت واقع شده است، گفت: ورود بانوان مبلغ حوزوی و باسواد فقهی در عرصه مقابله با فرهنگ مبتذل غرب، بدون دشمن شناسی و آگاهی از برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت استکبارجهانی غیرممکن خواهد بود.


وی از بدحجابی با عنوان معضل اخلاقی، اجتماعی و روانی در جامعه یاد کرد و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه خواهران باید با طرح های ابتکاری و شیوه های نوین جوانان را از جنگ نرم دشمنان مصون دارند، امروز زمان آن رسیده که روحانیت نقش تاریخی و بی بدیل خود در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را ایفا کند.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز تقویت و حمایت از برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه را لازمه نقش آفرینی طلاب و روحانیت دانست و گفت: ترس دشمنان از مرجعیت شیعه و رهبری روحانیت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بی جهت نیست، روحانیت آگاه رسالت خطیری در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان بر عهده دارد.


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که نیازمند شناخت دقیق از مواضع دشمنان نظام هستیم، افزود: از سوی دیگر بدون داشتن سلاح بصیرت و معرفت نمی توان با هجمه شدید و گسترده فرهنگی و اعتقادی دشمنان اسلام مقابله کرد، باید دانست که لازمه کسب بصیرت، ولایت مداری است./935/202/ب3

ارسال نظرات