۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۳۳۵۱۳
درس هایی از قرآن(۱۲)

نشر مطالب دروغ خیانت به مملکت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که برخی با نوشتن و نشر مطلب دروغ به مملکت خیانت می کنند، گفت: متأسفانه با پیشرفت فضای مجازی، نشر اخبار و مطالب دروغ که از این طریق شیوع پیدا کرده، معضل و از مصادیق خیانت است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در برنامه درس هایی از قرآن کریم در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه ۱۸۷ سوره بقره اظهار کرد: گناه و نافرمانی از فرمان های الهی ضمن عهد شکنی مصداقی از خیانت به خود انسان و شخص خائن بر می شمارد.

 

وی تصریح کرد:  از نظر خداوند خیانت به هر شکل و نوعی، هر چند که در ظاهر آسیب زدن به دیگران تلقی می شود، ولی در واقع آن کسی که بیش ترین آسیب را می بیند شخص خائن است
رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: برخی با کلاهبرداری و خیانت در اموال مردم بر این باورند که مالشان زیاد می شود، اما غافلند که مال حرام، گرفتاری آن ها را بیشتر می کند
.


حجت‌الاسلام قرائتی تأکید کرد: افراد خیانتکار هرگز موفق نمی‌شوند، خداوند نقشه آن‌ها را باطل می‌کند، حتی ممکن است موفقیت‌های اندکی پیدا کنند، اما بسیار زودگذر است.


وی با اشاره به اینکه خدای متعال خیانت پنهانی منافقان را آشکار می کند، اظهار کرد: بی گمان خائنان به سبب آن که می کوشند تا به اهداف و مقاصد خویش برسند، اصل را بر پنهان کاری قرار می دهند، از این رو خداوند پنهان کاری را از مهم ترین ویژگی های خائن می داند.


این مفسر قرآن ادامه داد: انگیزه خائن فقط برای رسیدن به مال دنیاست، اما متوجه نیست که بیشتر شدن خیانت باعث عذاب وجدان سنگین می شود.


وی با اشاره به اینکه برخی با نوشتن مطلب دروغ به مملکت خیانت می کنند، ابراز کرد: متأسفانه اکنون با پیشرفت عرصه فضای مجازی اخبار دروغ در سایت ها زیاد شیوع پیدا کرده که این معضل یکی از مصادیق خیانت است.

 

گفتنی است، ویژه برنامه درس هایی از قرآن کریمِ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:30 در صحن جامع  حرم مطهررضوی برگزار می شود./1308/102/ب2

ارسال نظرات