۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۳۳۵۱۹
کارشناس مسائل مذهبی:

صدق نیت راه رسیدن به خیرات و نجات است

حجت الاسلام کمانی با اشاره به این که صدق نیت راه رسیدن به خیرات و نجات است، گفت: روزه داری بهترین تمرین برای صداقت است.
دروغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام نعمت الله کمانی، کارشناس مسائل مذهبی امشب در مسجد المهدی(عج) شاهین شهر اصفهان گفت: «ان النجاه مع الصدق»، راه نجات را خداوند در صداقت و راستی و درستی قرار داده است.

 

وی ادامه داد: انسان مؤمن باید همیشه از دروغ دوری کند، دروغ باب گناهان را به روی انسان باز می کند، در زندگی شخصی، رفت و آمد ها، معاملات و برخوردهای اجتماعی باید صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا نجات پیدا کنیم و برکت به زندگی های ما وارد شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: صدق نیت راه رسیدن به خیرات است، خداوند می فرماید: عبادات مستحبی را به خودتان تحمیل نکنید، عبادات مستحبی که با اجبار و اکراه انجام شود ارزشی ندارد، عبادات همان طوری باشد که در دلتان است، اگر نمازی که در خلوت خود به جای می آورید با نمازی که در جمع به جای می آورید متفاوت باشد این هم نوعی دروغ در عمل و ریا است.

 

حجت الاسلام کمانی بیان داشت: تفاوت بین زندگی شخصی و اجتماعی دروغ است، روزه داری در واقع بهترین تمرین برای صداقت و دوری از دروغ است، هر حرفی که به دروغ به خدا و پیامبر(ص) نسبت دهید دروغ است و سبب باطل شدن روزه می شود.

 

وی اظهار داشت: دروغ هایی که به خدا و پیامبر(ص) نباشد و امور سطحی روزانه را در بر می گیرد هر چند روزه را باطل نمی کند اما کار حرام است و سبب از بین رفتن آثار و اجر و ثواب روزه می شود، عده ای برای این که کار و معاملات خود را رونق دهند به دروغ به خدا و اهل بیت متوسل می شوند و گاهی هم هدف خود را مقدس می دانند و معتقدند هدف وسیله را مباح می کند در حالی که این امر در اسلام به هیچ وجه پذیرفته نیست.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: کسانی که با دروغ ها و شایعات بی اساس ذهن جامعه را مخدوش می کنند برای آن ها عذاب سختی است و کسانی که راستگو و اهل صداقت هستند خداوند با آن ها است و در زندگی راه نجات و سعادت برای آن ها باز است.

 

حجت الاسلام کمانی تصریح کرد: در مراودات اجتماعی از دروغ گفتن پرهیز کنیم، گاهی اوقات سخنی را بر زبان می آوریم که در دلمان با آن مخالفیم و این نوعی دروغ است، در رفتار با کودکان بسیار باید مراقب باشیم که هرگز به آن ها دروغ نگوییم چرا که در آن ها نهادینه می شود، کودکان صداقت و راستی را از رفتار ما می آموزند و اگر بین گفتار و رفتار ما اختلاف ببینند فورا در ذهن آن ها نقش می بندد ./869/202/ب2

 

 

ارسال نظرات