۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۳۴۰۵۲
معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول خبر داد؛

ارسال بیش از ۵۰ مقاله پژوهشی به جشنواره علامه حلی

معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به کسب رتبه برتر این معاونت از میان سایر مدارس استان در زمینه پژوهش، گفت: از جمله عوامل مؤثر در این انتخاب ارسال بیش از 50 مقاله به جشنواره علامه حلی است.
جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام غلامحسین خسروی فر، معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به کسب رتبه برتر پژوهش در سطح استان از سوی این معاونت، ابراز داشت: این موفقیت با پشتکار طلاب محقق حوزه و راهنمایی های مدیریت مدرسه علمیه، حجت الاسلام کیانی حاصل شد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول با بیان ملاک های مؤثر در چنین انتخابی از جمله شرکت در جشنواره علامه حلی، گفت: این مدرسه در جشنواره علامه حلی استانی با ثبت بیش از 50 مقاله رتبه برتر را در میان مدارس علمیه استان به دست آورد.

 

حجت الاسلام خسروی فر در ادامه تجهیز و راه اندازی کتابخانه، سالن مطالعه و اتاق رایانه به امکانات روز، نصب نرم افزارهای جامع و راه اندازی کانون های علمی از سوی معاونت را از دیگر دلایل انتخاب آن به عنوان برترین معاونت برشمرد و افزود: در این مدرسه دو کانون علمی ادبیات عرب و فقه و اصول راه اندازی و به فعالیت می پردازند.

 

این مقام مسؤول مشاوره درس خارج و چاپ و نشر نشریه ها را از فعالیت های دیگر این معاونت دانست و تصریح کرد: نشریه خبری و تحلیلی افق مبین از جمله نشریه های مدرسه آیت الله قاضی(ره) که به صورت ماهیانه و در تیراژ هزار و 500 نسخه در سطح دانشگاه ها، حوزه های علمیه شهرستان و شهرهای اطراف چاپ و توزیع می شود.

 

وی نشریه تخصصی ترویجی افق پژوهش با محتوای مقاله های اساتید و طلبه های پژوهشگر را نشریه دوم مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره ها و کارگاه های پژوهشی و نشست های علمی پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر فعالیت های این معاونت که سهم بسزایی در برتر قرار گرفتن معاونت پژوهش مدرسه علمیه ایفا کرد.

 

معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طلبه های مدرسه پس از گذراندن دوره تثبیت در فعالیت های پژوهشی مدرسه شرکت می کنند، اظهار داشت: خلاصه نویسی، مقاله نویسی و مشاوره درس خارج از فعالیت های صورت گرفته برای طلبه های ورودی در هر سال است.

 

حجت الاسلام خسروی فر در پایان افزود: افزون بر پیگری فعالیت های سابق، در آینده صحبت ها و نشست هایی درباره امضاء تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان زندان ها و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران برای پوشش فعالیت های پژوهشی در زمینه حجاب و عفاف و کاهش آسیب های فرهنگی، اجتماعی و دینی در جامعه صورت گرفته است./9456/302/ب2

ارسال نظرات