۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۳۱۰
حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد:

شب قدر، مهم ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، در بیان اهمیت لیالی قدر گفت: شب قدر، مهم ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است.
نصیر نیک نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین روزه دار،‌ به بیان جایگاه و اهمیت شب قدر پرداخت.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، گفت: شب قدر، مهم ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است. در روایات فراوانى، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقاى آن دانسته‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل بیت علیهم السلام شمرده شده است.

 

ایشان، در بیان جایگاه و اهمیت لیالی قدر افزود: درک جایگاه و قدر شب قدر، بسیار دشوار است همانطور که خداوند در  قرآن به پیامبر خود می فرماید و ما ادریک ما لیله القدر.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، نزول قرآن، تقدیر امور، بخشش و آمرزش گناهان را،‌ویژگی های ممتاز شب قدر برشمرد و خاطر نشان کرد: جامع‏ترین، کامل‏ترین و ماندگارترین کتاب الهى در این شب با عظمت بر پیامبر نازل شده،‌ این نکته را هم اضافه کنیم که این نزول، نزول دفعى است ‏بر قلب رسول گرامى اسلام، نه نزول تدریجى که آغاز آن با آغاز بعثت‏یعنى بیست و هفتم رجب همراه است.

 

این مسئول فرهنگی، با استناد به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که فرمود؛ تقدیر امور و سرنوشتها درشب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم، و امضاى‏آ در شب بیست و سوم صورت مى‏گیرد؛ خاطر نشان کرد: طبق روایات فراوان، سرنوشت افراد براى سال بعد مانند رزق و روزى، مرگ و میر، خوشى و ناخوشی، حج رفتن و حوادث دیگر زندگى، براساس استعدادها و لیاقت ها، رقم مى‏خورد و این تقدیر حکیمانه، در انسان هیچ گونه اجبار و سلب اختیارى‏ به وجود نمى‏آورد. مى‏توان بین تمام اقوال این گونه جمع کرد که در این شب با عظمت و بزرگ، با فرود ملائکه آسمانى، تقدیرات یک سال مشخص و بر قلب حجت زمان علیه السلام عرضه مى‏شود.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، با اشاره به کلامی از پیامبر اسلام که مى‏فرمود«من ادرک لیلة القدر فلم یغفر له فابعده الله؛ کسى که شب قدر را درک کند، پس بخشیده نشود و مورد رحمت ‏بى‏پایان الهى واقع نشود، پس خدا او را از رحمت‏خویش دور مى‏سازد»، از همگان خواست تا ضمن شرکت در مراسم معنوی شب های قدر، برای پیروزی مسلمانان جهان به‌ویژه مردم بی دفاع و مظلوم یمن، بحرین و نابودی دشمنان اسلام دعا کنند./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات