۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۴۳۵۴
امام جمعه آمل:

شیعه واقعی عامل به سیره نورانی امام علی است

امام جمعه آمل با بیان این که شیعه واقعی عامل به سیره نورانی امام علی(ع) است، گفت: امام علی(ع) از ما که ادعای شیعه بودن داریم انتظاراتی دارد و باید در راستای تحقق آن ها کوشا باشیم.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در مراسم احیای شب قدر هیات محب العباس(ع) آمل که در مسجد شیخ فضل الله نوری برگزار شد اظهار داشت: شب نزول قرآن با هزار ماه برابری می کند و بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

 

وی با بیان این‌که دین ما تنها ایمان و عمل صالح را می شناسد، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام برای جوانان ارزش بسیاری قائل بودند و در برابر این قشر تواضع و فروتنی بسیاری داشتتند.

 

امام جمعه آمل با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) افزود: جوان مانند زمین آماده برای بذرپاشی است که اگر مراقبت شایسته داشته باشیم در نزدیک ترین زمان ممکن از آن برداشت می کنیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: انسان نباید خود را دست کم بگیرد و توفیق حضور در این مجلس نشانگر جایگاه ما است که باید قدر دانسته و از فرصت ها استفاده شایسته ای داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: ضرورت دارد فرامین الهی را اطاعت کرده و با صادقان باشیم و بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار دهد.

 

امام جمعه آمل افزود: خداوند متعال لقب صادق را به اهل بیت معصومین(ع) داده است و ما می توانیم با تمسک به این بزرگواران راه سعادت را در پیش گیریم.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که شیعه واقعی عامل به سیره نورانی امام علی(ع) است، گفت: امام علی(ع) از ما که ادعای شیعه بودن داریم انتظار دارد و باید در راستای تحقق آن ها کوشا باشیم.

 

وی اظهار داشت: اهل ایمان به ائمه معصومین(ع) محبت داشته و گوش به فرمان مقتدای خود هستند از این رو باید رهرو راه این بزرگواران باشیم.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: شیعه امام علی(ع) ادعای بزرگی است و باید عملی انجام دهیم که رضایت بخش این وجود نورانی باشد و ویژگی های خاصی وجود دارد که باید آن را در وجود خود نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: ضرورت دارد قدر لحظات زندگی خود را دانسته و از فرصت های موجود بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: خداوند متعال تقوا، تضرع و خنده در زمان خود را دوست دارد و این از خوبی های حضرت حق نسبت به انسان های مومن است.

 

وی اظهار داشت: نیاز است تا انسان اهل بذل و بخشش بوده و رفاقت برای ولایت داشته و در این راه زمان لازم را بگذاریم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: باید در راه ولایت قدم برداریم که بسیار گرانقدر است و تلاش کنیم رفاقت و دوستی ها را در جامعه ترویج دهیم تا خوبی ها گسترش پیدا کند.

 

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: انسان باید بخشش و دستگیری از نیازمندان را سرلوحه امور خود قرار دهد چون لذتی در انتقام از دیگران وجود ندارد.

 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام رحمتی برای جهانیان است که همواره در امور مختلف عفو و گذشت پیشه کرده و در این مسیر ارزنده کوشا بوده است./202/1314/ب1

ارسال نظرات