۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۳۴۴۱۳
نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق استان بوشهر:

عده ای با سکوت و عمل خود، فتنه و عاملان فتنه را تایید می کنند

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در صدر اسلام، فتنه ها کمر حضرت علی(ع) را شکست و امروز نیز همین جریان ادامه دارد و عده ای با روش، سکوت و حرف های نابخردانه خود عاملان فتنه را تایید می کنند.
طیبتاغن

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ حجت الاسلام حسین دشتی نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) مراحل زندگی امیر المومنین(ع) را به سه مقطع تقسیم کرد و اظهار داشت: مرحله اول زندگی امام علی(ع) که 33 سال از عمر ایشان را در بر می گیرد سرشار از افتخارات فراوانی از جمله متولد شدن ایشان در کعبه، حمایت و تایید پیامبری پیامبر خدا(ص) در 10 سالگی، خوابیدن در بستر رسول خدا(ص) برای حفظ جان ایشان بوده است که از هنگام تولد شروع و تا وفات پیامبر اکرم(ص) ادامه پیدا می کند.

 

وی با اشاره به مقطع دیگر زندگی حضرت امیر(ع) افزود: این دو مقطع تلخ و سخت که 25 سال به طول انجامید و بعد از وفات پیامبر(ص) شروع و مظلومیت امام علی(ع) به طرز عجیبی نمایان شد، به گونه ای که بر اثر نبود یار و یاور و برای حفظ اسلام گوشه نشینی چندین ساله با رنج و عذاب را برگزیدند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در خصوص مرحله آخر زندگی امام علی(ع) گفت: در این مرحله از زندگی ایشان که دوره حکومتی امام به شمار می رود سختی هایی متحمل شدند که امام علی(ع) جاهل متمسک و عالم متجند را دو عامل فتنه افکنی دانسته و در تفسیر فتنه می گویند: چیزیکه که می خواهند را وارد دین می کنند به همین دلیل بدعت ها و اندیشه های انحرافی باعث ایجاد فتنه می شود.

 

حجت الاسلام دشتی در خصوص فتنه های عصر امروز نیز گفت: چیزی که در آن زمان کمر علی(ع) را شکست، فتنه بود که امروزه نیز همین جریان ادامه دارد و عده ای با روش خود، سکوت خود و حرف های ناخردانه خود عاملان فتنه 88 را تایید می کنند حتی اگر می توانستند اصل نظام را نیز تغییر می دادند.

 

وی ادامه داد: عده ای به ظاهر علی زمان یعنی رهبری را تایید می کنند ولی در عمل با سران فتنه نشست و برخواست دارند، در حمایت از فتنه گران حرف از آزادی آنان می رانند، در حالیکه باید یادمان باشد که کوفیان نیز علوی بودند دین داشتند ولی بصیرت نداشتند و این بی بصیرتی به جنگ در مقابل امام زمان خود و سکوت و بی طرفی عده دیگری از آنان منجر شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) سخنان خود را این‌گونه پایان داد و گفت: فتنه، با غبار می آید و چشم ها را کور می کند و بعد که می رود تازه همه چیز آشکار می شود و عده ای تازه متوجه می شوند که در کدام راه قدم برداشته اند./846/102/ب3

ارسال نظرات