۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۳۴۴۴۸

مسؤولان دادگستری استان با آیت الله مجتهد شبستری دیدار کردند

مسؤولان قضائی و کارکنان دادگستری استان و جمعی از کارکنان دادگستری تبریز با نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و شهادت دکتر شهید بهشتی دیدار کردند.
دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسؤولان قضائی و کارکنان دادگستری استان و جمعی از کارکنان دادگستری تبریز با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و شهادت دکتر شهید بهشتی دیدار کردند.

 

حجت‌الاسلام‌ حکمت علی مظفري رییس‌کل دادگستری استان با تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش، ضمن اعلام وفاداری نسبت به آرمانه‌ای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: دستگاه قضا پیگیر آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی است.

 

وی افزود: در سال 94 بیش از 457 هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شده و 456 هزار و 948 فقره پرونده مختومه شده است که با احتساب فرآیندهای دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه‌ها، تجدیدنظر و اعاده دادرسی، بیش از 698 هزار فقره پرونده وارده و قریب 700 هزار پرونده در فرایند دادرسی قرارگرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام مظفري با اشاره به دیگر رسیدگی‌های دستگاه قضا استان، افزود: در سال 94 تعداد 28 هزار پرونده مسن مانده قبل از سال 93 رسیدگی و منتهی به‌حکم شدند که از این تعداد حدود 5 هزار فقره پرونده برای امسال باقی‌مانده بود که در دو ماه اول سال 95 نیز 600 فقره پرونده از این تعداد مختومه شده است.

 

وی به اقدامات شورای حفاظت از اراضی ملی در سال 94  اشاره کرد و بابیان اینکه 3361 فقره پرونده در سال گذشته وارد سیستم قضایی شد که 2105 مورد منتهی به‌حکم شد و 3164 متهم به دادگاه احضار شدند، ابراز داشت: کل مساحت اراضی دولتی اعاده شده است، 8348 هکتار رفع تصرف و خلع ید شده‌اند.

 

رییس دادگستری استان ادامه داد: 733 هکتار هم از اراضی تغییر کاربری شده مورد رسیدگی قرار گرفت و نزدیک به 12 میلیارد تومان جریمه وصول‌شده و  512 مورد قلع‌وقمع بنا انجام‌شده است؛ برای قریب به 95 هزار هکتار از اراضی سند دولتی صادر گردید تا از تصرف افراد جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به آمار جمعیت کیفری استان، گفت: در سال گذشته از مجموع 7684 نفر زندانی در 31 تیر 94 تا امروز به 6228 نفر زندانی کاهش یافت که معادل 18.9 درصد زندانیان کاهش‌یافته است، کاهش زندانی و وقوع جرم باید در جامعه مورد پیگیری قرار گیرد و پیشگیری از وقوع جرم مقدم بر مقابله با آن باشد.

 

حجت‌الاسلام‌ مظفری با اشاره به اینکه هدف مسؤولان قضایی استان، سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌ها است، از تشکیل و رسیدگی 16 پرونده مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی در دادگستری آذربایجان شرقی در سال گذشته خبر داد و افزود: دادگستری استان به جد پیگیر عدالت و حق محوری در استان است./854/202/ب3

ارسال نظرات