۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۴۴۸۴
امام جمعه بیرجند:

تغییر استاندار خراسان جنوبی به صلاح نیست/ مردم با همدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه گزینه‌های مطرح شده برای خراسان جنوبی توانمند نبوده و آشنا به مشکلات استان نیستند گفت: در حال حاضر و با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری تغییر استاندار خراسان جنوبی به‌صلاح نیست.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در دیدار صمیمی با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بیرجند و مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت 95 اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه پاک شدن، رشد و تعالی انسان است زیرا این چنین فرصت و مهمانی عظیم الهی کمتر برای انسان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد صحنه هویت اصلی انسان افزود: مساجد خانه رشد، تکامل، سر زندگی و نشاط است که باید به موضوعیت مساجد توجه شود و تنها به برگزاری نماز یا مراسم عزا و شادی خلاصه نشود بلکه مساجد ظرفیت بسیار ارزشمندی از همه جهات دارند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: مرز جغرافیایی اسلام با مسجد مشخص می‌شود و هر کجا که صدای اذان بلند شود آن نقطه حتی در دورترین کشورها باشد مرز جغرافیای اسلام است.

رضایی با بیان اینکه زیباترین شعار عالم اذان است تصریح کرد: باید به مساجد بیش از این توجه کرد زیرا مسجد زمانی معنای می‌گیرند که مساجد مفید باشند.

وی افزود: جامعه ما باید از آرمان‌های الهی و ائمه اطهار(ع) آکنده باشد و در این چنین جامعه‌ای نباید عده‌ای از برخورداری لبریز و عده‌ای دیگر نیز از گرسنگی در رنج باشند و برای ایجاد این چنین جامعه‌ای آرمانی باید پیرامون‌مان را از ظلم پاک کنیم که در این راستا نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند نقش ارزنده و مفیدی باشد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در جهان سه نوع ظلم وجود دارد که شامل ظلم به مردم ظلم به خود و ظلم به مکتب است که بالاترین ظلم‌ها ظلم به مکتب است.

رضایی بیان کرد: مکتب و دین بخشی از جان انسان است و دینی که به مردم و جامعه ضرب بزند دین نیست که در این راستا دشمنان اسلام و تکفیری‌ها با معرفی دین باطل و همراه خشنونت نیز قصد ضربه زدن به اسلام را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرگ بر آمریکا بیان زنده بودن بشریت افزود: از نقشه‌های استکبار این است که دین اسلام را بد ارائه بدهد و در این راستا افرادی که در زمینه دین و معنویت کار می‌کنند اگر مقابل اشاعه دین و اسلام ناب کم‌کاری کنند بیشترین ظلم را در حق مکتب خود انجام می دهند که قابل بخش نیست.

امام جمعه بیرجند با اشاره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بیش از این فعال بشوند و کار کنند بیان کرد: باید به فلسفه وجودی مساجد پی ببریم و همان گونه که پیامبر اکرم(ص) با وجود مسجدی کوچک در آن زمان از این نقطه دنیا را متحول کرد در این راستا باید الگو برداری شود./922/101/ب3

ارسال نظرات