۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۴۹۱
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:

دید‌گاه جامعه‌شناختی امام علی در دنیا بی‌مانند است

استاد برجسته حوزه علمیه در خصوص تفکر و نگاه امیر‌المونین علی(ع) گفت: اندیشه‌ها و مطالبی که حضرت علی(ع) در برخورد با افراد جامعه و حکوت‌داری داشتنتد الگوی جهان اسلام است.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه عصر شنبه 5 تیر در مسجد حضرت امیر(ع) گفت: خداوند مهربان پر پرواز فکر و اندیشه امیرالمومنین(ع) را به گونه‌ای بنا کرده بود که فردی همانند او در گذشته تا به حال خداوند را به طور کامل معرفی نکرده است.

 

وی افزود: عرفان به پروردگار در وجود پیامبر(ص) اقیانوس وار موج می‌زد اما مردم زمانش در حدی نبودند که بتواند عرفان را در قالب کلمات به مردم انتقال بدهد، 23 سال  بعد از درگذشت پیامبر(ص)  فضای جامعه اسلامی به شدت تاریک و آلوده گردید و اقیانوس معرفت در قال الفاظ در زبان حضرت علی(ع) جاری گشت.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به قرآن مجید، بیان داشت: آنچه که حکیمان و عالمان پروردگار را بدان وصف می‌کنند این است که؛ خداوند بزرگ‌تر و منزه‌تر از وصفی است که درباره‌اش ارائه می‌دهند. در اصل خداوند در زبان‌ عالمان، علوم متعدیدین نمی‌گنجد.

 

کارشناس مسائل مذهبی پیرامون موضوع توصیف حضرت علی(ع) از خداوند، ابراز داشت: امیر‌المونین علی(ع) در مدرسه الهی دانش آموخته بود، مدرسه حضرت علی(ع) فیوضات بی‌نهایت پروردگار عالم بوده است. این گونه نیز می‌توان گفت که همای اندیشه حضرت علی(ع) با چشم دل توانست خدا را ببیند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: کلیات نظرات دانشمندان از بدو خلقت تا کنون درباره پیدایش  جهان، به اندازه نصف خطبه حضرت علی(ع) نبوده است. شیعه مسلمان افتخارش به وجود حضرت علی(ع) می‌باشد.

 

وی گفت: اندیشمندان بسیاری درباره شخصیت حضرت علی(ع) کتب نوشته‌اند قالب مطالب، نوشته‌ها به منحصر به فرد بودن شخصیت حضرت امیر(ع) دلالت دارد، محبت و اقتدار در کنار هم مسلمانان را محب امیر‌المونین علی(ع) می‌گرداند.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به شیعه حضرت علی(ع)تاکید کرد: شیعه حضرت علی(ع) رباخوار، دزد، دروغگو و زناکار نمی‌باشد این افراد در ظاهر مسلمان هستند اما اقتدار و عمل در محبتشان و دوستیشان به حضرت امیر(ع) وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: دیدگاه شناخت جامعه و حکومت‌داری حضرت علی (ع) در دنیا وجو ندارد، بدون شک نگاه معنوی حضرت علی(ع) سرا‌پا تفکر، اندیشه و عقل بوده است./856/202/ب3

ارسال نظرات