۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۳۴۵۴۹

اخبار کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

تأکید رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد بر تدبر در قرآن کریم، کمک دو میلیارد ریالی خیران شیروانی به زندانیان جرائم غیر عمد و برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه خراسان‌شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بجنورد، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن در بجنورد با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن کریم، بر آموزش تدبر و استفاده از کتاب‌هایی با موضوعات تدبر در قرآن کریم تأکید کرد و افزود: مؤسسات قرآنی ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش قرآن در بین نوجوانان و جوانان هستند ازاین‌رو باید والدین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که فرزندانشان بتوانند از ظرفیت این مؤسسات استفاده کنند.

 

وی طرح تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های نو را یکی از بهترین کارهای این نمایشگاه دانست و گفت: با این کار خانواده‌هایی که دارای قرآن مستعمل هستند و محدودیت شرعی برای امحای آن‌ها دارند این محدودیت و مشکل مرتفع شده و می‌توانند با مراجعه به غرفه تعویض قرآن از قرآن‌های نو استفاده نمایند.

 

گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم بجنورد از سی‌ام خرداد آغاز شده و تا ششم تیر از ساعت ١٤ تا ٢٤ در محل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن برای بازدید و خرید عموم مردم دایر است.

 

کمک دو میلیارد ریالی خیران شیروانی به زندانیان جرائم غیرعمد

رضا استاجی، مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: دو میلیارد ریال توسط کمک خیرین در جشن گل‌ریزان شیروان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد.

 

وی اظهار کر: شب گذشته در جشن گل‌ریزان این شهرستان مبلغ دو میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد که نسبت به سال‌های گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

 

استاجی بابیان اینکه حضور خیرین بسیار چشم‌گیر بود، افزود: این کمک برای آزادی ۲۹ زندانی جرائم غیر عمد شیروان جمع‌آوری شد.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد اعظم امام خمینی اسفراین

اسکندر اسکندری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسفراین از برگزاری مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و بزرگداشت شهید طیبی نماینده شهید شهرستان اسفراین هم‌زمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) در مسجد اعظم امام خمینی (ره) در این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: مراسم محوری گرامیداشت شهدای حادثه هفتم تیر و بزرگداشت حجت‌الاسلام محمدحسن طیبی نماینده شهید اسفراین در این حادثه، ظهر بیستم رمضان مصادف با ششم تیرماه در مسجد اعظم امام خمینی (ره) اسفراین برگزار می‌شود.

 

اسکندری افزود: سخنران این مراسم در اسفراین معاون سیاسی‌امنیتی استانداری خراسان شمالی است.

 

برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان‌شمالی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار 25 امامزاده شاخص استان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: 25 بقعه متبرکه شاخص در شب‌های پرفیض قدر با برپایی برنامه‌های ویژه، میزبان عزاداران و مؤمنان روزه‌دار هستند.

 

حجت‌الاسلام صفری افزود: مراسم ویژه شب‌های قدر در آستان مقدس 9 امامزاده استان با برنامه اقامه نماز ۱۰۰ رکعتی، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی و قرآن بر سر گرفتن برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان‌شمالی ساعت برگزاری این مراسم را از ساعت ۲۱ تا ۲ بامداد ذکر کرد./9314/303/ب2

ارسال نظرات