۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۶۲۸
آیت‌الله مهمان‌نواز:

تقویت فرهنگ انقلابی زمینه‌ساز ارتقای حیات مادی و معنوی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه زمینه بهبود معیشت و ارتقای حیات مادی و معنوی اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند.
آیت الله مهمان نواز- دیدار با مسؤولان قضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با رییس کل دادگستری خراسان شمالی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت معیشت و زندگی مردم رابطه مستقیمی با میزان تخلفات و جرائم دارد، افزود: هرچقدر اوضاع معیشتی مردم مناسب باشد به همان میزان جرم و جنایت نیز کاهش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه از طرف دیگر ارتقای معیشت و بهبود زندگی مردم و نیز بهتر شدن مسائل جامعه با نحوه فعالیت‌ها و تلاش‌های دستگاه‌ قضایی نیز ارتباط دارد، اضافه کرد: برای موفقیت در این زمینه می‌بایست بین دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون و طبقات مختلف جامعه هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: به منظور موفقیت بیشتر درزمینهٔ حیات مادی و معنوی مردم و بهبود معیشت و زندگی آن‌ها لازم است فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه تقویت شود.

 

به گفته عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تقویت فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه زمینه بهبود معیشت و ارتقای حیات مادی و معنوی اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند و اگر این فرهنگ در جامعه بیش از پیش تقویت شود بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما مرتفع خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش احکام قضایی در ارتقای امنیت و سلامت روانی در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: قضات توجه داشته باشند که تخفیف جرائم و صدور احکام مجازات جایگزین بسیار پسندیده بوده و نقش مهمی در سالم‌سازی اجتماع دارد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه دستگاه قضایی مهم‌ترین نقش را جلوگیری از آلوده شدن جامعه به فساد و فحشا دارد، اضافه کرد: اگر برخورد قاطع و قانونی قوه قضاییه نباشد جرائم در کشور روزبه‌روز بالاتر رفته و فساد و ناهنجاری افزایش می‌یابد ازاین‌رو باید دستگاه قضایی با قدرت و قاطعیت به وظایف قانونی خود جامه عمل بپوشاند.

 

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان اینکه مهم‌ترین آسیب اجتماعی موجود در استان اختلاف‌های خانوادگی است، اظهار کرد: البته خراسان شمالی درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی جزء سه استان سبز کشور بوده و تلاش می‌شود این روند مطلوب همچنان تداوم داشته باشد.

 

وی با اشاره به ورود بیش از 200 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان در سال گذشته، افزود: همچنین پارسال 16 فقره قتل در استان روی داد درحالی‌که در سه‌ماهه نخست سال جاری دو فقره قتل در خراسان شمالی روی داده و اگر این روند کاهشی ادامه داشته باشد بسیار مطلوب است.

 

حجت‌الاسلام قدرتی همچنین از کاهش شش درصدی میزان طلاق توافقی در استان به نسبت میانگین کشوری خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از طلاق در خراسان شمالی، آمار طلاق در استان پنج درصد و در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی نیز 10 درصد کاهش یافته که در این شاخص نیز از میانگین کشوری جلوتر هستیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات