۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۸۱۹
آیت‌الله خاتمی:

عشق به خدا و ولایت در احیای شب قدر تجلی یافته است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم مومن در شب قدر به محضر حق تعالی حاضر می‌شوند تا مورد مغفرت خداوند قرار گیرند، گفت: عشق به خدا و ولایت در احیای شب قدر تجلی یافته است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، در سحرگاه احیای 21 ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، گفت: شب قدر بهترین فرصت برای تجدید عهد و پیمان با پروردگار متعال است.

 

وی افزود: مردم مومن در شب‌های لیالی قدر به محضر حق تعالی حاضر می‌شوند تا مورد مغفرت خداوند قرار گیرند و این به سبب عشق انسان به خداوند است.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ولایت و عشق به امیرمومنان(ع)، بیان داشت: عشق به خدا و عشق به ولایت در احیای شب قدر تجلی یافته است.

 

امام جمعه موقت تهران درباره چهار شاخصه‌ عشق به خداوند در سیره امیرمومنان(ع)، ابراز کرد: هزینه کردن در راه خداوند متعال یکی از شاخصه‌های عشق به پروردگار در زندگی امام علی(ع) است زیرا عاشق خود را در محضر معشوق می‌بیند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرمانده کل اعضا و جوارح انسان سر است، گفت: اگر سر از بدن انسان جدا شود دیگر یک جسم بی روح می‌شود و نقش دین به ایمان نیز همانند سر به بدن است و اگر انسان در دین خودش هزینه نکند مانند بدن بدون روح است.

 

وی با بیان اینکه گذشت و رأفت انسان نسبت به دیگران هزینه در راه خدا است، اظهار داشت: هنر آن است که انسان در لحظه خشم عصبانیت خود را کنترل کند و نسبت به گناهان دیگران صبر و گذشت داشته باشد و همچنین زمانی که خود زمینه انجام گناه برایش فراهم شد در راه رضای حق تعالی مرتکب آن گناه نشود و قطعا خداوند متعال شیرینی ایمان را به کام چنین فردی خواهد چشاند.

 

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: زمینه گناه برای حضرت یوسف(ع) آماده بود اما ایشان از انجام گناه در راه رضای الهی گذشت و حاضر شد مورد تهمت دیگران قرار گرفته و زندانی شود اما مرتکب گناه نشود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری کسب رضایت الهی را قطب نمای حرکت انسانی که عاشق خداوند است خواند و گفت: از ویژگی‌های افرادی که به خداوند عشق می‌ورزند آن است که از خطوط قرمز الهی عبور نمی‌کنند، آنان افعال حرام را خط قرمز خداوند متعال می‌دانند و چشم، زبان و رفتار خود را از آلوده شدن به حرام باز می‌دارند تا خطوط قرمز الهی را حفظ کنند.

 

امام جمعه موقت تهران مناجات با خدا را از دیگر ویژگی‌های بارز انسان عاشق دانست و خاطر نشان کرد: انسان عاشق با اقامه نماز و مناجات با خداوند سخن می‌گوید و از این ارتباط کمال لذت را می‌برد./202/813/ب1

ارسال نظرات