۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۳۴۹۷۰
تولیت آستان قدس رضوی:

شهید بهشتی ولایت پذیر و ولایت مدار بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مقابل بعضی که فقط ولایت شعارند، آیت الله شهید بهشتی ولایت پذیر و ولایت مدار بود، تا آن جا که وی ضمن بی نظیر بودن در سخنوری، فصاحت و بلاغت، بنا به امر امام خمینی(ره) در مقابل مخالفان سکوت می کند تا به اختلافات جامعه دامن زده نشود.
سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرماه اظهار کرد: آیت الله شهید بهشتی فردی عالم، دانشمند، دین شناس، وظیفه شناس و زمان شناس بود، به حقیقت آیت الله بهشتی عالم به زمان بود و در زمان های مختلف نیاز جامعه را می دانست.

 

عالم به زمان

وی تصریح کرد: روزی بر مبنای تشخیص خود مدرسه ای مانند مدارس تحصیلی امروز تأسیس کرد، مدرسه ای در قم ویژه دوران دبیرستان با داشتن مواد درسی متفاوت، تربیت و مربی گری متفاوت تأسیس کرد تا به صورت یک پایلوت نوجوانان تربیت دینی شوند.

 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: روزی دیگر احساس کرد درجریان تربیت طلاب و افاضل در قم مدرسه ای را با همراهی بزرگانی چون شهید آیت الله قدوسی، آیت الله جنتی و دیگران رقم بزند، مدرسه حقانی که خود، هم به عنوان یکی از معلمان و مربیان شرکت کند تا طلبه هایی متفاوت با دارای روحیه انقلابی و شناخت زمان و جامعه تربیت شوند.

 

وی به شاگردی خویش نزد شهید آیت الله دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: روزی سرکلاس مبحث درسی را قطع کرد و درباره آمادگی عده ای از ملی گرایان که اجرای احکام اسلام نه مفید و نه ممکن است،سخن گفت که مردم برای دین انقلاب کرده اند شما چه می گویید.

 

اعترض لیبرال ها در برای اجرای احکام الهی

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیت الله شهید بهشتی روزی در دادگستری اعلام کرد احکام اسلام اجرا شود که اعترض لیبرال ها را بر انگیخت، از این رو برای آمادگی فضای جامعه جهت اجرای احکام اسلامی، میزگردهایی در طبقه چهارم دادگستری تشکیل دادند تا  بررسی کنند که بهترین قوانین کیفری در اسلام است یا قوانین شرقی و غربی!؟

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: چنین افرادی برای شکل گیری تربیت اسلامی خود را موظف می دانند که تعریف انسانی مستند به قرآن برای انسان ارائه کنند؛ انسانی که دارای تعلح است، در پرتوی احکام اسلام می تواند ربانی شود به قله ربانیت صعود کند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: حملات شیطانی از داخل و خارج کشور به شهید بهشتی وارد شد که برخی از خوبان هم مشتبه شده بودند که آیا وی خدمتگزار نظام است؟.

 

مظلومیت، مهم تر از شهادت

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: فضای رسانه ای و تبلیغاتی مسموم چنان به شخصیت وی اهانت کرده بودند، که امام راحل درباره وی فرمودند شهادت آیت الله بهشتی مهم است، اما مظلومیتش مهم تر است.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اهانت به وی به حدی زیاد بود که خیلی ها پس از شهادت آیت الله بهشتی بر سر قبرش از وی طلب حلالیت می کردند که در زمان حیات به شما جفا کرده ایم.

 

وی با بیان این که در مقابل بعضی که فقط ولایت شعارند، شهید بهشتی ولایت پذیر و ولایت مدار بود، اظهار کرد: آیت الله بهشتی در مسجد میدان هفتم تیر تهران سخنرانی می کرد عده ای دورشان جمع شدند تا پاسخ بنی صدر و اطرافیانش را بدهند، بیان کرد: امام فرموده اند سکوت، سکوت، سکوت و به فرمان امام سکوت کرد زیرا امام دستور داده بود برای این که اختلافات بیش از این در جامعه رواج پیدا نکند، سکوت کنید و تا زمانی که امام امر به سکوت داده اند لب سخن نمی گشایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که شهید آیت الله بهشتی در سخنوری، نطق، بلاغت و فصاحت نظیر ندارد.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: وظیفه اول او در جامعه تعدیل، عدالت خواهی، حق خواهی و مبارزه با فساد بوده است، مبارزه با فساد از برنامه های اساسی علمای ربّانی در طول تاریخ بوده است؛ شهید اول، شهید ثانی، شهید ثالث، علما و فقهای بزرگ.

 

وی تعلیم و تربیت نفوسِ مستعد را وظیفه دیگرشان مطرح کرد و افزود: کسانی که مقابل آن ها صف آرایی کردند، ضد انقلاب خارجی با داشتنن تابلو مسأله نیست اما جریان نفاق باید شناخته شود. نفاق همراه با نقاب هم شناسایی و هم شناساندن آن به دیگران سخت است

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) از همان ابتدای اعلام رسالت با سه گروه مواجه شدند؛ مؤمنان، کافران و منافقان گروهی که تظاهر به دین می کردند که ویژگی های این سه گروه در 10 آیه ابتدایی سوره بقره ترسیم شده است.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مرحوم آیت الله طبسی، سیدعبدالکریم هاشمی نژداد، حضرت آیت الله خامنه ای بصیرت آفرین بودند، البته در مشهد چهره هایی زیادی در نقش داشتند اما این سه بزرگوار شاخص بودند که جریان نفاق را می شناختند و فریاد می زدند که ماهیت جریان نفاق ملحد و مارکسیست است و  پوسته اسلامی زده اند اما برخی باور نمی کردند.

 

وی بیان کرد: جریان نفاق با نقاب که پس از چندی چهره واقعیشان برملا شد، امروز سربازان با یونیفرم آمریکایی ها و اسرائیلی ها جریان نفاق هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: سؤال جدی ما از غرب این است شما که داعیه مبارزه با تروریسم دارید و فریاد حقوق بشرتان گوش فلک را پرکرده، چرا خود ملجأ و پناهگاه جریان تروری هستید که دستش به خون 17 هزار نفر از ملت ایران آلوده است؟

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این سؤال نسل جدید و قدیم ماست، آن جریان نفاقی که شهادت رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دیوان عالی کشور، 72 تن از یاران امام در حزب جمهوری اسلامی و 17 هزار نفر اقشار مختلف و حزب اللهی و متدین که تنها به جرم دلدادگی به انقلاب اسلامی در آتش برافروخته منافقان سوختند، چرا امروز مورد حمایت دولت های غربی هستند و آنها چه پاسخی برای این سؤال دارند؟ آن هم در شرایطی که سازمان سیا به طور رسمی تروریست بودن آنها را پذیرفته است بدانید که ما این حرکت مغرب زمین را همواره محکوم کرده و می کنیم.

 

گفتنی است، مرثیه سرائی رضا نبوی و شعر خوانی استاد صابر خراسانی از دیگر بخش های بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم مطهر رضوی بود./201/1308/ب1

ارسال نظرات