۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۳۵۱۹۱
استاد حوزه علمیه:

توبه احیاگر قلب است

حجت الاسلام میرزامحمدی درباره عمل توبه، گفت: همانگونه که گناه قلب انسان را تیره می‎کند، توبه می‌تواند به بازسازی قلب بپردازد.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی شامگاه سه‌شنبه هشتم تیرماه در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: توبه سبب احیای قلب می‌شود، در حالی که بنا به گفته امام سجاد(ع)؛ کثرت گناهان باعث مرگ قلب می‌شود، به همین دلیل راه بازیابی قلب، بدون شک توبه است.



وی افزود: هر کس که اعضای بدن خود و ابزار ادراک بشری را در مقام اطاعت قرار نمی‌دهد، بر اساس آیات الهی این افراد از جرگه بشریت خارج می‌شود.



استاد حوزه علیمه، بیان داشت: برخی افراد کاری می‌کنند که خداوند در حالی‌که در هنگامی که به آفرینش انسان احسنت گفته است، به جایی می‌رسد که آنها را بشر فرض نمی‌کند و حتی به آنها بدترین جنبنده‌ها می‌گوید.



حجت الاسلام میرزامحمدی بیان داشت: باید توجه داشت که خداوند در روز قیامت ابزار ادراک بشری را مورد بازخواست قرار می‎دهد. زیرا چشم و گوش افراد حقوقی برای بشر دارند.



وی با اشاره به زبان انسان، گفت: خداوند برای زبان فرد دو قفل به نام دندان و لبان را قرار داده است تا انسان به سمت گناهان کبیره‌ای که از سوی زبان شکل می‌گیرد، نرود.



حجت الاسلام میرزا محمدی ادامه داد: جلسات اهل(ع) بیت موزه نیست، برداشت برخی از افراد از اهل بیت مانند برخورد با اشیای عتیقه است، باید توجه داشت که هدف از خلقت ائمه این نبوده که خود را از آنها دور بدانیم و آنها را دست نیافتنی ببینیم، در حالی‌که باید از برکت وجود ائمه استفاده کامل کنیم.



استاد حوزه علمیه، گفت: برخی از افراد به این توفیق نمی‌رسند که حتی در شب های قدر بتوانند از اعضا و جوارح خود استفاده کنند و حتی در شب مهمی مانند قدر هم به صحبت و انجام کارهای بیهوده مشغول می‌شوند.



وی گفت: یکی از برترین اعمال شب قدر دعا می‎باشد، به ویژه در شب بیست و سوم بسیار سفارش شده است که دعای فرج خوانده شود، زیرا صاحب شب بیست و سوم حضرت مهدی(عج) است.



حجت الاسلام میرزا محمدی ابراز داشت: امروز در اقصی نقاط عالم هر مظلوم متوسل شود، در نهایت این درخواست ها به حضرت مهدی(عج) می‌رسد.



حجت الاسلام میرزا محمدی در پایان، گفت: غفلت و شیطان کاری می‌کنند که انسان لب به دعا باز نکند، زیرا هنر شیطان این است که مشتریان درگاه الهی را از محافل الهی دور کند. بسیار مهم است افرادی که در مجالس الهی حضور پیدا می‌کنند باید آداب الهی را رعایت کنند./202/856/ب1

ارسال نظرات