۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۳۵۳۱۰
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

ولایت مداری نخستین گام در مسیریابی سیاسی طلاب است

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که ولایت مداری نخستین گام در مسیریابی سیاسی طلاب است، گفت: ولایت فقیه، اصل والای نظام اسلامی کشور است و نمی توان بدون این رکن، خود را معتقد به نظام اسلامی پنداشت.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه،‌ در دیدار با طلاب مدرسه صاحب الزمان(عج) و مدرسه عالی فقه اصفهان، با اشاره به نقش اعتقادات در ساخته و پرداخته شدن شکل برزخی انسان، اظهار کرد: عادت بر انجام هر فعلی، همان قوه ملکه در انجام آن است که نیاز به تمرکز ذهنی ندارد. انسان، به هر چه که حب داشته باشد، آن به صورت ملکه در او مبدل می گردد و همانند آن محشور می گردد. همچنان که در روایات وارد شده است "مَن اَحَبَّ حجراً، حَشَرهُ اللهُ مَعَه".

 

وی افزود: در عبادت عاشقان واقعی، هیچ انگیزه و طمعی غیر از عشق الهی و سلوک به ذات او وجود ندارد و تحمل هر درد و رنجی برای نیل به او آسان می گردد.

 

استاد اخلاق حوزه با بیان این که مقدمات محبت، اختیاری است، اضافه نمود: اگر انسان به طبابت آن طبیب واقعی عالم، یقین حاصل کرد، به هر چه که او داد راضی خواهد بود و در مصائب و سختی ها صبر خواهد کرد تا رضایت او را به دست آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی صبر والا را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بنا به عقیده خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب اوصاف الاشراف، صبر بر سه نوع عامیانه، زاهدانه و عارفانه تقسیم می گردد. صبر عارف، در واقع صبر نیست، چون مصیبتی نمی بیند که بر آن صبر کند. هر چه که خداوند مرحمت کرده است را نعمت و ارزانی دوست می پندارد./998/د102/ی

 

منبع: بنیاد هاد

ارسال نظرات