۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۳۴۵
خطیب مشهور استان تهران:

مشروبات الکلی و قمار پلیدی و خباثت محض است

استاد حوزه علمیه با اشاره به استفاده برخی از مشروبات الکلی و قمار، گفت: حرام بودن مشروب و قمار از طرف خداوند متعال در قرآن و روایات بسیاری از اهل بیت(ع) بیان شده است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، عصر سه‌شنبه 9 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: پروردگار عالم در 114 سوره قران مجید تمامی حقوق انسان را به طور کامل بیان کرده است.

 

وی افزود:  خداوند برای تمام حقوق بیان شده در قرآن مجید دلیل و برهان آورده است افرادی که حق را  در کنار برهان و دلایل قرآن نمی‌پذیرند  پروردگار هیچ عذر و بهانه‌ای را قبول نمی‌کند.

 

استاد حوزه علمیه در خصوص انبیائ الهی، بیان داشت: حقایق بیرون از قرآن به صورت انبیا الهی برای هدایت مردم  آمده است  همچنین  حلال و حرام  نیز از زمان حضرت آدم(ص) تا نزول قرآن  برای مردم ابلاغ شده است بسیاری از معارف الهی نیز از زبان اولیا الهی  به مردم اعلام شده تا به سعادت و خوشبختی برسند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به بافت انسان، ابراز داشت: انسان اگر‌ به ظاهر حق را قبول نداشته باشد در باطن حق را پذیرفته است وفاداری به قرار‌دارها و پیمان‌ها از نشانه‌های خردمندان پاک است.

 

وی گفت: وفا نکردن به تعهدات جرم سنگین اخلاقی است، عدم وفای به عهد، جهل و حماقت درونی انسان را می‌رساند، خداوند در قرآم مجید به پیامبر(ص) تاکید کرده است به تمام تعهدات بسته شده با مشرکان وفادار باشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان پیرامون موضوع قمار و مشروبات الکی، تاکید کرد: قمار و مشروبات الکلی پلیدی و خباثت محض است  استفاده از مشروب عمل افرادی است که ضد پرودگار و یار شیطان هستند.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به حرام بودن مشروب ، بیان داشت: مشروب ماده فساد‌آوری می‌باشد سالانه بسیاری از کشته‌های رانندگی بر اثر استفاده از مشروب اتفاق می‌افتد، بسیاری از قانون‌گذاران مسیحی عدم استفاده از مشروب را در قانون خود تصویب کرده‌اند.

 

محقق علوم قرآنی با بیان مطلبی در خصوص حق، گفت: هر انسان حقیقت جو  در برابر حق تسلیم و فرمانبر‌دار میگردد پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید؛ فهم  و دانایی، حقیقت یک مساله همچون روزه،احکام فقهی،حلال و حرام ثوابش برای فرد مسلمان از ختم 12000 قرآن بیشتر است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره  روایتی از امیر‌مؤنان علی(ع)، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ فهم یک واقعیت، انسان را به عمل به آن واقعیت تشویق می‌کند فهم و درک عمل صالح، سعادت و خوشبختی را در مسیر انسان قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: قیامت و دنیا مستقیما با هم در ارتباط هستند  اگرانسان  به هر حرامی در دنیا آلوده شود و روز را به لهو و لعب بگذارند عقوبت سختی در انتظار آنان است./202/856/ب2

ارسال نظرات